یکشنبه ۱۸ تیر ۱۳۹۱ - ۱۰:۲۸
کد خبر: 52109

شفیعی با بیان اینکه علاوه بر زعفران کلیه محصولات کشاورزی نسبت به سال گذشته افزایش قیمت داشتند، از افزایش صددرصدی قیمت گیلاس نسبت به سال گذشته خبر داد.

سلامت نیوز : رئیس شورای ملی زعفران ایران اعلام کرد: قیمت هر کیلوگرم زعفران در بازار از یک میلیون و ۸۰۰ هزار تومان سال گذشته به حدود ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان در حال حاضر افزایش یافته است.

غلامحسین شفیعی درخصوص قیمت زعفران در بازار اظهار داشت: با توجه به روند افزایشی قیمت تمام شده این محصول، نرخ زعفران در بازار تصاعدی است.وی خاطرنشان کرد: درحقیقت قیمت زعفران هم اکنون متناسب با روند صعودی نرخ تورم افزایش یافته است به طوری‌که اگر در سال گذشته هرکیلوگرم زعفران با قیمتی درحدود یک میلیون و ۸۰۰ هزار تومان به فروش می رسید، درحال حاضر هرکیلوگرم زعفران با قیمتی درحدود ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان به فروش می‌رسد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از عصر ایران؛ شفیعی با بیان اینکه علاوه بر زعفران کلیه محصولات کشاورزی نسبت به سال گذشته افزایش قیمت داشتند، از افزایش صددرصدی قیمت گیلاس نسبت به سال گذشته خبر داد.وی درخصوص صادرات محصولات کشاورزی به ویژه زعفران به کشورهای دیگرعنوان کرد: با توجه به اینکه کشورهای دیگر مجموعه سیاسته‌ای اقتصادیشان منطقی است، دارای نرخ تورم پائین و نرخ سود بانکی کم یا ثابت هستند به طوری‌که هیچگاه دررابطه با قیمت تمام شده محصولاتشان دچار نوسانات شدید نمی شوند و این مسئله رقابت را در بازارهای جهانی برای ما دشوار می کند.

به گفته، شفیعی میزان مبادلات تجاری ایران با کشورهای عراق و افغانستان بیش از ۲.۵ میلیارد دلار و با کشور امارات در حدود ۵ میلیارد دلار است.
عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان رضوی با اشاره به اینکه ایران با بیش از یکصد کشور جهان مبادلات تجاری دارد، گفت: انواع کالاها اعم از محصولات کشاورزی، صنعتی، مشتقات نفتی، فرش و صنایع دستی به کشورهای جهان صادر می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha