تولد زودهنگام نوزادان با افزایش خطر ابتلای آن‌ها به مجموعه‌ای از مشکلات روحی و روانی در مراحل آینده زندگی در ارتباط است.

سلامت نیوز : محققان دانشگاه کینگز کالج لندن و انستیتوی کارولینسکا در سوئد دریافتند: تولد زودهنگام نوزادان با افزایش خطر ابتلای آن‌ها به مجموعه‌ای از مشکلات روحی و روانی در مراحل آینده زندگی در ارتباط است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از سینا ؛ این محققان دریافتند: نوزادان نارس بیشتر در معرض ابتلا به بیماری روانی اختلالات دوقطبی، افسردگی و روان پریشی قرار دارند. این تحقیقات نشان داد: مجموع خطر همچنان اندک است اما در این نوزادان نارس بیشتر می‌باشد.محققان اطلاعات مربوط به یک میلیون و سیصد هزار نفر را بین سالهای ۱۹۷۳ تا ۱۹۸۵ میلادی در سوئد تجزیه و تحلیل کرده و دریافتند: ۱۰۵۲۳ نفر از این افراد به علت ابتلا به اختلالات دو قطبی وارد بیمارستان شدند که ۵۸۰ نفر از آن‌ها زودهنگام (نارس) بدنیا آمده بودند. این تحقیقات نشان داد: نوزادان نارس بیش از هفت برابر بیشتر در معرض ابتلا به اختلالات دوقطبی و سه برابر بیشتر در معرض ابتلا به افسردگی قرار دارند.
خانم شیارا نوسارتی رهبر این تحقیقات در استیتو کارولینسکا گفت: آمارهای واقعی شاید بالا‌تر باشد زیرا موارد ساده ممکن است نیاز به مراجعه به بیمارستان نداشته باشد. وی درعین حال افزود: گمان نمی‌کنم که دست کم جای نگرانی باشد زیرا می‌دانیم که تولد زودهنگام (نارس) احتمال قرار گرفتن در معرض موارد روانی متعدد را افزایش می‌دهد و چه بسا خانواده باید از این امر آگاهی داشته و علائم زودهنگام مشکلات خطرناک‌تر در آینده را زیر نظر داشته باشد

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha