باید این تصمیم را بگیرید که ورزش کردن برایتان مهم است و آنوقت آن را بالاتر از کارهای دیگر قرار دهید.

چطور در برنامه پرمشغله روزانه وقتی برای ورزش کردن کنار بگذارید

سلامت نیوز : قصد نداریم تئوری‌های مدیریت زمان را برایتان عنوان کنیم. کتاب‌های زیادی درمورد این موضوع نوشته شده است که می‌توانید برای این منظور به آنها رجوع کنید. فقط توصیه‌هایی برایتان آورده‌ایم که به شما کمک می‌کند بتوانید در برنامه پرمشغله‌تان، زمانی را نیز به ورزش کردن اختصاص دهید.

اولویت‌بندی کنید 

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مردمان ؛در مدیریت زمان هیچ چیز مهم‌تر از اولویت‌بندی نیست. اصلی که بطور متداول مورد استفاده قرار می‌گیرد این است که همه چیز یک اولویت است و اینکه هیچ چیز اولویت ندارد. باید این تصمیم را بگیرید که ورزش کردن برایتان مهم است و آنوقت آن را بالاتر از کارهای دیگر قرار دهید. اصل دیگر این است که هیچ کس وقتی در بستر مرگ می‌افتد آرزو نمی‌کند که کاش وقت بیشتری را در اداره به کار کردن می‌گذراند. اما آدم‌های زیادی هستند که در بستر مرگ به این فکر می‌کنند که ای کاش وقت بیشتری را ورزش می‌کردند که اگر این کار را می‌کردند شاید در آن زمان نمی‌مردند.

همچنین باید این نکته را بدانید که داشتن سلامتی باعث می‌شود در هر کاری که انجام می‌دهید بازده بیشتری داشته باشید. اگر تناسب‌اندام خوبی داشته باشید، می‌توانید شوهر بهتری برای همسرتان، پدر بهتری برای فرزندتان و کارمند بهتری برای رئیستان باشید. اگر ورزش کردن و تغذیه صحیح را یکی از بالاترین اولویت‌های زندگیتان قرار دهید، مطمئناً زمانی برای انجام آن پیدا خواهید کرد.

برنامه‌ریزی کنید
شما بهتر از هر کس دیگری زندگی و برنامه‌هایتان را می‌دانید به همین دلیل فقط خودتان هستید که می‌توانید اوضاع زندگیتان را بررسی کنید. باید تعیین کنید که کدام ساعت از روز برای ورزش کردن شما بهتر است. وقت غذا خوردن‌هایتان را تعیین کنید و تصمیم بگیرید کدام باشگاه ورزشی از نظر محلی برایتان راحت‌تر است. بعد از اینکه این مسائل را تعیین کردید، برای خودتان برنامه ریزی نموده و تلاش کنید که به آن پایبند بمانید.

تطبیق یابید
آیا نیاز به توضیح دارد؟ همیشه همه چیز آنطور که دوست دارید پیش نمی‌رود، بنابراین نباید اهداف اصلیتان را فراموش کنید—فقط کافی است برنامه را تغییر داده و دوباره امتحان کنید. حرف فیلد مارشال فون مولتکه (Field Marshal von Moltke) را به خاطر داشته باشید، "در هیچ برنامه‌ای از نبرد نمی‌توانید از مقابله با دشمن جلوگیری کنید."

کارامد باشید
30 دقیقه تمرین شدید و قوی با وزنه بسیار بهتر از یک ساعت پرسه زدن در باشگاه است. 30 دقیقه دویدن تند کالری بسیار بیشتری از راه رفتن برای یک ساعت می‌سوزاند. همچنین برای قلب، ریه‌ها و کلسترولتان هم بهتر است و توانایی شما برای تمرین با وزنه را نیز تقویت می‌کند.

کارایی فقط مختص ورزش نیست. می‌توانید یک ساک پر از لباس ورزش در اتاق کارتان در شرکت بگذارید تا دیگر به خاطر نداشتن لباس تمیز از جلسه ورزشیتان جا نمانید. زمان ناهار وقت خوبی برای تمرینات بدنسازی است و باعث می‌شود از رفتن همراه همکاران به رستوران‌های فست‌فود با آن غذاهای چرب هم در امان بمانید. اگر خلاقیت داشته باشید، می‌توانید راه‌های دیگری برای بالا بردن کارایی زندگیتان پیدا کنید.

فکر کنید!
شما مغز دارید پس باید از آن استفاده کنید. چه کارهایی انجام می‌دهید که وقتتان را تلف می‌کند؟ نقاط ضعف برنامه‌تان چیست؟ برای اینکه ورزش کردن را در برنامه زندگیتان جا کنید چه باید بکنید؟

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha