رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: 80 دانشجوی خارجی در رشته های مختلف علوم پزشکی داریم و خواستار تسهیلات وزارت امور خارجه برای جذب دانشجویان خارجی هستیم.

سلامت نیوز : حسن ابوالقاسمی در دیدار با علی اکبر صالحی در جمع اعضای هیئت رئیسه دانشگاه با اشاره به جایگاه ملی و بین المللی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی به ارائه گزارشی در خصوص وضعیت و عملکرد دانشگاه در حوزه‌های مختلف آموزشی، بهداشتی، درمانی و غذا و دارو پرداخت.

وی گفت:‌ این دانشگاه در حوزه نظارتی بهداشت و درمان بزرگترین دانشگاه کشور از نظر جمعیت تحت پوشش در کشور است و با وجودی که از نظر خدماتی حوزه وسیعی را تحت پوشش خود دارد اما از نظر آموزشی نیز دارای جایگاه ویژه‌ای است.

ابوالقاسمی با اشاره به وجود 12 دانشکده، یک پژوهشگاه، 3 پژوهشکده و 50 مرکز تحقیقاتی در زیر مجموعه دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی اظهار داشت: حدود 10 هزار دانشجو در دانشگاه علوم شهیدبهشتی در مقاطع مختلف مشغول به تحصیل هستند که 25درصد مقاطع تحصیلات تکمیلی Ph.D، تخصص، فوق تخصص و بیش از 25 رشته فوق تخصصی و فلوشیب در این دانشگاه ارایه می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ وی با اشاره به اقدامات خوب انجام شده در حوزه بهداشت خاطرنشان کرد: حدود 800 مرکز بهداشتی اعم از پایگاه بهداشتی، و خانه بهداشت در حوزه تحت پوشش دانشگاه وجود دارد که سعی داریم از آنها به عنوان پایگاه‌های آموزشی نیز استفاده کنیم در واقع ما آموزش را در فیلد برده‌ایم و دانشجوی پزشکی در دوره آموزش با جام عه و بیماری از نزدیک آشنا می‌شود.

ابوالقاسمی افزود: دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی مبتکر طرح رفرم آ‌موزش پزشکی است که از 7 سال پیش این طرح در این دانشگاه آغاز شده است و هم اکنون دانشگاه‌های دیگر به تدریج به این طرح پیوسته اند. در این طرح از ابتدا بین علوم پایه و بالینی ارتباط وجود دارد و دانشجو وقتی به سطح انترنی می‌رسد در محیط و مراکز بهداشتی آموزش می‌بیند تا از نزدیک با نیازهای مردم آشنا شود.

وی با اشاره به دستاوردهای این دانشگاه در زمینه‌های پژوهشی و کسب رتبه‌های برتر در رنکینگ‌های جهانی ISI، فعالیت‌های بین المللی دانشگاه را یکی از اولویت‌های خود برشمرد و گفت: با توجه به اینکه در حوزه وزارت بهداشت 5 دانشگاه از جمله دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی به‌عنوان دانشگاه بین المللی معرفی شده‌اند که شاخص‌های آنها در حد فعالیت در حوزه بین‌المللی است . این دانشگاه نیز درصدد فراهم کردن بستر مناسب برای جذب دانشجویان خارجی و تبادلات علمی و فرهنگی است و دانشجویان خارجی برای تبادلات آموزشی بسیار مهم هستند و در اعتبار بین‌المللی دانشگاه‌ها نیز موثر است.

ابوالقاسمی با بیان این مطلب که زیرساخت‌های لازم در قانون برنامه پنجم ایجاد شده و به دانشگاه‌ها اجازه برقراری ارتباط و تبادل دانشجو با دانشگاه‌های خارجی را می‌دهد ،گفت: در حال حاضر 80 دانشجوی خارجی در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند در حالی که این دانشگاه دارای ظرفیت‌های بسیار بالاتری برای جذب دانشجویان خارجی و ارتباطات بین المللی است.

وی فراهم شدن زیرساخت‌های لازم برای انجام این مهم و لحاظ شدن آن در برنامه استراتژیک را از ضروریات عنوان کرد و با اشاره به ظرفیت‌های بالا و توانمندی‌های بسیار دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی خواستار ایجاد تسهیلات لازم از سوی وزارت امور خارجه برای جذب دانشجویان خارجی و برقراری ارتباطات بین‌المللی از جمله مراحل اخذ ویزا شد.

وزیر امور خارجه: هدفگذاری ما جذب دانشجوی خارجی  است

علی اکبر صالحی وزیر امور خارجه نیز در جمع هیئت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی با اشاره به عزت انقلاب اسلامی ایران در جهان اظهار داشت: انقلاب اسلامی ایران دارای ماهیت ویژه‌ای است و یک شیوه و اندیشه جدید در تعریف انسان، اجتماع، سعادت و سعادتمندی ارائه کرده است و در واقع یک هشدار و زنگ خطر برای استکبار جهانی محسوب می‌شود.

وی با اشاره به جهت گیری صحیح  انقلاب خاطرنشان کرد: این جهت گیری صحیح برای ما در مواجه با دنیای غرب چالش عمده فکری ایجاد کرده است و یکی از عناصر سیاست خارجی ما ایستادگی در برابر ظالم و یاری مظلومان است که بحث فلسطین نمادی از این سیاست ماست.

وزیر امور خارجه کشور مان با اشاره به جایگاه بین‌المللی ایران اظهار داشت: ایران در تعاملات بین‌المللی نقش یک قدرت کامل را ایفا می‌کند و در جامعه بین‌المللی حضور دولتمردان ما حضوری مقتدرانه است.

وی شرایط کنونی را بسیار حساس دانست گفت:‌ قدرت و توانمندی جمهوری اسلامی پس از انقلاب به لطف الهی و همت مردم بسیار افزایش یافته است و در شرایط بسیار حساس کنونی باید تصمیمات دقیق اتخاذ شود.

صالحی بیان داشت: امیدواریم به لطف الهی از این گردنه سخت کنونی نیز همچون گردنه‌های قبلی عبور کنیم و امید من به اعتبار همت، رشادت‌ها و شهامت‌های مردم است و این راه را به لطف خدا ادامه می‌دهیم.

وزیر امور خارجه کشورمان ضمن ابراز خوشنودی از حضور در فضای مقدس دانشگاه گفت: هدفگذاری ما در جذب دانشجوی خارجی و اعزام دانشجویان یکی از بایدهاست که باید با همکاری نهادهای ذیربط بررسی‌های لازم برای بسط آن انجام شود زیرا‌ دانشجویان خارجی باعث نشر فرهنگ ایران و اسلام می‌شوند بنابراین باید به این مهم توجه کرد.

صالحی با بیان سخنانی در زمینه تبادلات دانشجو و روابط بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی،‌ امکان فعالیت در حوزه‌های دانشگاهی خارج از کشور را مورد بررسی قرار داد و با تاکید بر ظرفیت‌های بالای دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی برای پذیرش دانشجویان خارجی به بیان توضیحاتی در این خصوص پرداخت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha