یکشنبه ۱۸ تیر ۱۳۹۱ - ۱۳:۰۰
کد خبر: 52131
سلامت نیوز :دفتر برنامه مقابله با ایدز سازمان ملل در گزارش جدیدی اعلام كرد: در حال حاضر بالاترین شمار مبتلایان به ایدز در آفریقا به داروهای كنترل كننده این ویروس، دسترسی دارند.مقامات این سازمان در عین حال تاكید كردند با وجود دستیابی به این آمار امیدبخش اما هنوز برای پیشگیری موثرتر و هم چنین افزایش طول عمر بیماران ایدزی تلاش‌های جدی‌تر و بیشتری در این قاره باید صورت گیرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ میشل سیدیب، مدیر اجرایی دفتر برنامه مقابله با ایدز سازمان ملل در یك مصاحبه مطبوعاتی خاطرنشان ساخت: در پایان سال گذشته میلادی (2011)، 6،2 میلیون نفر در منطقه پایین صحرای آفریقا با روش درمان با داروهای ضد بازگشت ویروس ایدز تحت معالجه قرار گرفتند كه در مقایسه با سال قبل از آن یعنی 2010 این تعداد حدود 1/1 میلیون نفر افزایش پیدا كرد.

وی افزود: این آمارها نشان می‌دهد كه در حال حاضر 56 درصد از آفریقایهای نیازمند به داروهای خاص به این داروها دسترسی پیدا كرده‌اند. در حالی كه حدود 10 سال پیش هرگز تصور هم نمی‌كردیم كه دستیابی به چنین آماری اساسا امكان پذیر باشد. هم چنین قیمت این داروها از حدود 15 هزار دلار برای هر دوز دارو در چند سال پیش به حدود 80 دلار در حال حاضر كاهش یافته و در بسیاری از موارد بیماران بسیار آسانتر از قبل به امكانات درمانی دسترسی دارند. با این حال این مقام اجرایی سازمان ملل هنوز نگران وابستگی مردم آفریقا در این خصوص به كمك‌های خارجی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha