یک متخصص بینایی‌سنجی گفت: نگاه کردن طولانی به صفحات نمایشی سبب آسیب رساندن به چشم می شود که با علائمی مانند سردرد، خستگی چشم، آبریزش،سرخی و درد کره چشم همراه است.

سلامت نیوز : ابراهیم جعفر زاده پور گفت: مهم‌ترین عملکرد سیستم بینایی، حس بینایی است و هرگونه اشکال در بینایی نشانگر ضعف در عملکرد این سیستم است.

وی عیوب انکساری را در ردیف شایع‌ترین مشکلات بینایی قرار داد و عنوان کرد: بخشی از مشکلات بینایی نیز ناشی از اختلالات ساختاری و بیماری‌های چشم است، با این حال عیوب انکساری عمده‌ترین علت مراجعه به اپتومتریست‌ها هستند که از جمله آنها می‌توان به دوربینی، نزدیک بینی،پیرچشمی و آستیگماتیسم اشاره کرد.به گفته دانشیار گروه اپتومتری دانشگاه علوم پزشکی تهران تجویز عینک و عدسی‌های تماسی راهکار مناسبی برای بازگرداندن دیدمناسب برای این دسته از بیماران هستند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ دبیر علمی پنجمین کنگره جامعه اپتومتری با اشاره به آسیب‌های چشمی ناشی از تماشای صفحات نمایش گفت: بخشی از این آسیب‌ها مربوط به پرتوهای ساطع شده از صفحات نمایشی هستند، البته این مشکل در صفحات جدید نمایشی کمتر شده است ولی برای رفع عارضه‌های ناشی از تابش این اشعه‌ها عینک هایی با عنوان "کاهش‌دهنده  گلر" تجویز می‌شوند که می‌توانند سطح روشنایی و درخشندگی را در حد مناسب چشم ایجاد کنند.

جعفرزاده‌پور دومین آسیب احتمالی به چشم را ناشی از نگاه کردن طولانی به صفحات نمایشی دانست و گفت: این مورد سبب بروز اختلال تطابقی یا حرکتی چشم شده و با سردرد، خستگی چشم، آبریزش،سرخی و درد کره چشم همراه است.این متخصص بینایی‌سنجی با بیان اینکه برخی اشخاص که به مدت طولانی با کامپیوتر سروکار دارند، ممکن است دچار اختلال تطابقی شوند که سرخی چشم بارزترین نشانه آن است گفت: این افراد بدون آنکه استراحت کافی به چشمشان داده باشند و شرایط مناسبی را برای کار خود فراهم کرده باشند، از صفحات نمایشی استفاده می‌کنند. بررسی‌های تطابقی این اختلالات را مشخص می‌کند و استفاده از عینک "پریزماتیک" و تمرینات بینایی در رفع این مشکل تاثیر بسزایی دارد.بر اساس این گزارش، پنجمین کنگره جامعه اپتومتری ایران 22  و 23 تیر در هتل المپیک تهران برگزار می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha