تقریبا همه ما این تجربه را داریم كه یك روز صبح از خواب بیدار شویم و در حالی كه استرس یك قرار مهم را داریم، ناگهان در مقابل آیینه متوجه شویم كه یك جوش بزرگ و وقت‌ناشناس با ظاهری ناخوشایند روی بینی‌مان بیرون زده كه شاید حتی بتواند موجب كاهش اعتماد به نفسمان در طول آن روز شود.

از زردچوبه و خمیر دندان برای درمان آكنه استفاده كنید
سلامت نیوز : تقریبا همه ما این تجربه را داریم كه یك روز صبح از خواب بیدار شویم و در حالی كه استرس یك قرار مهم را داریم، ناگهان در مقابل آیینه متوجه شویم كه یك جوش بزرگ و وقت‌ناشناس با ظاهری ناخوشایند روی بینی‌مان بیرون زده كه شاید حتی بتواند موجب كاهش اعتماد به نفسمان در طول آن روز شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ متخصصان بهداشت عمومی پوست در كانادا در مقاله‌ای به چند راهكار خانگی ساده و درعین حال موثر برای مقابله با این آكنه‌های بی‌موقع و ناخوشایند اشاره كرده‌اند كه به كار بردن آنها تقریبا برای هر فردی میسر است.

به گزارش تورنتو نیوز، این كارشناسان توصیه می‌كنند:

- با مالیدن مقدار اندكی خمیر دندان روی آكنه می‌توانید به سریع‌تر خشك شدن آن كمك كنید.

- همچنین می‌توانید مقداری خمیر زردچوبه تهیه كرده و آن را قبل از خواب روی جوش بمالید و هنگام صبح با آب بشویید.

- عسل نیز برای درمان جوش‌های بزرگ مفید است چون خاصیت ضد باكتریای قوی دارد و عفونت را درمان می‌كند.

- روغن درخت چای را نیز می‌توانید امتحان كنید. این روغن نیز خاصیت ضد باكتریایی دارد و محصول استرالیا است. روغن درخت چای به كاهش قرمزی و تورم كمك می‌كند و مانع زخم شدن محل جوش می‌شود.

- مراقب باشید از مصرف صابون‌هایی كه موجب بروز حساسیت و واكنش‌های آلرژیك می‌شوند، پرهیز كنید و قبل از خواب از خوردن غذاهای خیلی چرب و ادویه‌دار خودداری نمایید چون در بروز بثورات جلدی و آكنه‌ها تاثیر فوق‌العاده‌ای دارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha