متخصصان علوم غذایی در آمریكا در یك آزمایش جدید متوجه شدند كه عصاره نوعی جلبك در افزایش سطح كلسترول خوب و كنترل مشكلات قلبی و عروقی در بدن نقش موثری دارد.

سلامت نیوز : متخصصان علوم غذایی در آمریكا در یك آزمایش جدید متوجه شدند كه عصاره نوعی جلبك در افزایش سطح كلسترول خوب و كنترل مشكلات قلبی و عروقی در بدن نقش موثری دارد.استادیار دپارتمان تغذیه و علوم غذایی در كالج لیبرال آرتز در این آزمایشات دریافت مصرف رژیمی این جلبك موسوم به ProAlgazyme در مطالعه روی حیوانات آزمایشگاهی توانسته سطح كلسترول خوب موجود در خون یا HDL را افزایش دهد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ در حالی كه هم‌اكنون داروهای پرمصرفی نظیر استاتین‌ها و مكمل‌های رژیمی برای مقابله با كلسترول بد و كنترل مشكلات عروقی در بازار موجود هستند اما مطالعات دكتر گوپتا تایید می‌كند كه افزایش میزان كلسترول خوب نیز راهكاری موثر برای مقابله با عوارض ناشی از كلسترول بد یا LPL است. عصاره این جلبك مایعی شفاف است كه نوشیدن آن پس از چهار هفته به افزایش سطح كلسترول خوب كمك می‌كند و در عین حال موجب تغییر در بیان ژن‌های موثر در مكانیسم انتقال كلسترول می‌شود.در این مطالعه كه در مجله تغذیه و مكمل‌های رژیمی به چاپ رسیده تاكید شد انجام آزمایشات بیشتر روی تاثیر بیولوژیكی و عوارض سمی احتمالی این جلبك تا رسیدن به نتایج قطعی، ضروری است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha