مقامات و فعالان بهداشتی فیلیپین در بیانیه جدیدی هشدار دادند كه تبعیض اجتماعی و بدنامی، هنوز مهمترین عوامل افزایش سرعت شیوع ایدز بین مردم در این كشور هستند.

سلامت نیوز : مقامات و فعالان بهداشتی فیلیپین در بیانیه جدیدی هشدار دادند كه تبعیض اجتماعی و بدنامی، هنوز مهمترین عوامل افزایش سرعت شیوع ایدز بین مردم در این كشور هستند.این مقامات تاكید كردند افراد هم‌جنس‌گرا و آلوده به ویروس ایدز هنوز گرفتار بدنامی‌ها و تبعیضات اجتماعی در این كشور هستند و به همین خاطر امكان كنترل این ویروس در فیلیپین در مقایسه با بسیاری دیگر از كشورهای جهان دشوارتر شده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ مقامات بهداشتی فیلیپین در یك گردهمایی با موضوع بررسی حقوق افراد آلوده به ایدز متذكر شدند كه مبتلایان به این بیماری عفونی و حاملان ویروس اچ‌ آی‌ وی به شدت از سوی مردم و حتی پزشكان مورد تبعیض و بدرفتاری قرار می‌گیرند برای مثال نتایج آزمایشات این افراد اگر مثبت باشد، بلافاصله بین مردم فاش می‌شود یا افراد آلوده به ویروس ایدز بازداشت شده یا قرنطینه می‌شوند و یا از خانه‌هایشان بیرون انداخته می‌شوند.

این بدرفتاری‌ها موجب شده بسیاری از بیماران از آزمایش دادن امتناع كنند و در نتیجه اغلب از آلوده بودن خود به ویروس، بی‌اطلاع هستند. چنین شرایطی، احتمال شیوع ویروس را به شكل نگران‌ كننده‌ای تشدید می‌كند و فرصت كنترل بیماری را غیرممكن می‌سازد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha