رییس ستاد اجرایی برنامه پزشك خانواده و نظام ارجاع با اشاره به استقبال پزشكان برای ثبت‌نام در برنامه پزشك خانواده شهری، گفت: به زودی ثبت‌نام از مردم نیز آغاز می‌شود.

سلامت نیوز : رییس ستاد اجرایی برنامه پزشك خانواده و نظام ارجاع با اشاره به استقبال پزشكان برای ثبت‌نام در برنامه پزشك خانواده شهری، گفت: به زودی ثبت‌نام از مردم نیز آغاز می‌شود.

دكتر محمد شریعتی در گفت‌وگو با (ایسنا)، گفت: استقبال پزشكان برای ثبت‌نام در برنامه پزشك خانواده شهری خوب بوده و به زودی ثبت‌نام از مردم نیز آغاز می‌شود. البته برخی دانشگاه‌های علوم پزشكی مانند دانشگاه علوم پزشكی شیراز ثبت‌نام از مردم را نیز آغاز كرده‌اند.

آغاز فعالیت شماره تلفن 1590؛ به زودی

سامانه پزشك خانواده و سیستم ارجاع فعال شد

وی از در نظر گرفتن شماره‌ تلفن 1590 به عنوان مركز پیام پزشك خانواده خبر داد و گفت: البته این شماره‌‌ تلفن هنوز فعال نشده و با شروع فعالیت هر دانشگاه‌ در زمینه برنامه پزشك خانواده شهری، این شماره‌ تلفن نیز در استان و شهرهای مربوطه فعال می‌شود.

رییس ستاد اجرایی برنامه پزشك خانواده و نظام ارجاع همچنین گفت: سایت اطلاع‌ رسانی پزشك خانواده به آدرس اینترنتی www.1590.ir راه‌اندازی شده است و اعضای تیم سلامت می‌توانند برای ثبت‌نام به این آدرس مراجعه كنند. بر این اساس فرآیند ثبت‌نام اعضای تیم سلامت تحت وب انجام خواهد شد.

شریعتی گفت: به زودی این سایت برای ثبت‌نام مردم نیز باز می‌شود. ثبت‌نام مردم در برنامه پزشك خانواده شهری به دو صورت انجام خواهد شد. پس از تائید مدارك پزشك خانواده و انعقاد قرارداد بیمه‌ها با وی، تابلویی مقابل مطب پزشك مربوطه نصب می‌شود كه نشان دهد این مطب پایگاه مجری برنامه پزشك خانواده است. به این ترتیب مردم می‌توانند با مراجعه به پزشك مورد نظر خود، برای ثبت‌ نام در برنامه پزشك خانواده اقدام كنند.

رییس ستاد اجرایی برنامه پزشك خانواده و نظام ارجاع افزود: همچنین مردم می‌توانند به سایت پزشك خانواده (www.1590.ir) مراجعه كرده و اطلاعات خود را بر اساس كد ملی، آدرس محل سكونت و یا آدرس محل كار وارد كنند و بر اساس پزشكانی كه سیستم در اختیار آنها قرار می‌دهد، فرآیند ثبت‌ نام را انجام دهند. به این ترتیب برای ثبت‌ نام مردم نیز از فرآیند تحت وب استفاده شده است.

وی گفت: در سامانه پزشك خانواده و سیستم ارجاع به سئوالات پزشكان نیز پاسخ داده شده است.

به گفته رییس ستاد اجرایی برنامه پزشك خانواده و نظام ارجاع، پزشكی كه مردم انتخاب می‌كنند باید حداقل در فاصله 1.5 كیلومتری از محل زندگی یا محل كار باشد. اما با نظر ستاد راهبردی استان، این فاصله قابل تغییر است.

وی با اشاره به برگزاری اجلاس روسای دانشگاه‌ها در هفته گذشته، گفت: تقریبا تمام دانشگاه‌ها با قوت و قدرت برنامه پزشك خانواده شهری را پیش برده‌اند و پیشرفت‌های خوبی در زمینه استقرار فرآیندهای پشتیبانی از این برنامه داشته‌اند كه نویدبخش اجرای موفق برنامه پزشك خانواده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha