دوشنبه ۱۹ تیر ۱۳۹۱ - ۰۹:۵۳
کد خبر: 52165

یکی از متخصصان سرشناس طب طبیعی در آمریکا تاکید کرد: روزه داری که یکی از آداب مهم مذهبی در بیشتر ادیان جهان است، علاوه بر تاثیرات روحانی سودمند در واقع کلیدی برای تنظیم مجدد کل فیزیولوژی بدن است.

سلامت نیوز : یکی از متخصصان سرشناس طب طبیعی در آمریکا تاکید کرد: روزه داری که یکی از آداب مهم مذهبی در بیشتر ادیان جهان است، علاوه بر تاثیرات روحانی سودمند در واقع کلیدی برای تنظیم مجدد کل فیزیولوژی بدن است. دکتر لائورن دیویل در مقاله ای می‌نویسد: روزه داری درعین حال که راه کاری سودمند برای آرام سازی ذهن و نیز مقابله با خواسته‌های نفسانی است، مزایای بسیاری برای سلامت جسم و فیزیولوژی بدن دارد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خراسان ؛ روزه گرفتن عامل افزایش فعالیت نوع خاصی از گلبول های سفید خون می شود و در نتیجه ظرفیت بدن را در شفا یافتن، بالا می‌برد. دیویل تصریح کرد: ترجیح می‌دهم تاثیر روزه داری را به «دکمه ری‌ست» رایانه بویژه برای دستگاه گوارش و روده‌ها تشبیه کنم چون دستگاه گوارش نیز مانند سایر اعضای بدن نیاز به استراحت دارد و اگر دائم در حال کار کردن و هضم غذا باشد، فرصتی برای بازسازی و ترمیم شدن پیدا نمی‌کند. پس اگر قادر به روزه گرفتن هستید و پزشک به دلایلی شما را از این کار مفید، منع نکرده است پس از روزه داری و امساک از پرخوری از آثار شگفت انگیز آن بر جسم و روانتان بهره‌مند خواهید شد و به سلامتی خود کمک خواهید کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha