عضو کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی با اشاره به پیگیری موضوع تعرفه های پزشکی در این کمیسیون، بر لزوم یکپارچه سازی تعرفه های پزشکی تأکید کرد.

لزوم یکپارچه سازی تعرفه های پزشکی/ پیگیری یکسان سازی تعرفه ها در مجلس
سلامت نیوز : عضو کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی با اشاره به پیگیری موضوع تعرفه های پزشکی در این کمیسیون، بر لزوم یکپارچه سازی تعرفه های پزشکی تأکید کرد.

محمدجواد نظری مهر در گفت و گو با پانا، با اشاره به ضعف نهادهای مربوط در امر تعرفه های پزشکی خاطرنشان کرد: تعرفه های پزشکی باید یکسان شود اما متأسفانه به دلیل موازی کاری هایی که وجود دارد این کار صورت نمی گیرد.عضو کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی ادامه داد: موضوع تعرفه های پزشکی در کمیسیون بهداشت بارها مطرح شده است و ما پیگیر هستیم که موضوع یکپارچه سازی تعرفه های پزشکی عملیاتی شود تا بی عدالتی ها در این راستا از بین برود.

نماینده مردم کردکوی و ترکمن در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تعلل نهادهای تصمیم گیر در تعیین تعرفه بیشترین آسیب را به مردم وارد می کند، گفت: این موضوع باید سریعتر تعیین تکلیف شود. در تعیین تعرفه ‌ها باید توانایی پرداخت مردم را نیز در نظر بگیریم.عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: همچنین در جلسه مشترکی که با وزیر بهداشت برنامه های این وزارتخانه برای حل معظلات بخش سلامت کشور برگزار شد؛ در این جلسه وزیر بهداشت تأکید کرد که تعرفه های پزشکی باید 25 درصد افزایش پیدا کند که دولت با افزایش تعرفه ها مخالف است و با نظر رئیس جمهور تعرفه ها تنها 7 تا 10 درصد افزایش پیدا کرد.

وی خاطرنشان کرد: اعتقاد ما بر این است که مطالبات وزارت بهداشت از سوی سازمان های بیمه گر باید هرچه سریعتر پرداخت شود تا این وزارتخانه نیز بتواند مطالبات بیمارستان ها را پرداخت کند.نظری مهر با بیان اینکه اعلام تعرفه های پزشکی اولویت مهم وزارت بهداشت است، خاطرنشان کرد: عدم اعلام تعرفه های طی ماه های اخیر بخش های درمانی خصوصی و دولتی را با التهابات زیادی روبرو ساخته است به طوری که با افزایش خودسرانه تعرفه ها در برخی شهرها و مراکز درمانی روبرو بودیم.
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه بر طبق قانون دولت باید 70 درصد هزینه های درمانی مردم را متقبل شود، گفت: این درحالی است که بودجه های بخش سلامت به موقع تخصیص نمی یابد و متاسفانه شرایط فعلی گویای این امر نیست.تعیین تعرفه ‌های درمانی طی دوسال اخیر با فراز و نشیب هایی همراه بوده که در نهایت سهم مردم در پرداخت هزینه‌ های درمانی را بیش از پیش افزایش داده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha