تیم‌های سیار از سوی دانشگاه علوم پزشكی و خدمات بهداشتی و درمانی ایران به صورت شبانه روزی بر وضعیت بهداشتی استخرهای شنا و مراكز تفریحی آبی در تهران نظارت می‌كنند.

روابط عمومی دانشگاه علوم پزشكی ایران روز یكشنبه با انتشار اطلاعیه‌ای از تشكیل و آغاز فعالیت ‪ ۱۳‬تیم سیار برای این منظور خبر داده است.

به گزارش "ایرنا" به نقل از این گزارش، تیم‌های سیار در ساعت‌های اداری و غیراداری به استخرهای شنا و مراكز تفریحی آبی مراجعه كرده و تمامی كنترل‌های بهداشتی لازم را انجام می‌دهند.

میزان كلر آزاد باقی مانده در آب استخر از جمله نكات بهداشتی است كه این تیم‌های سیار بر كنترل آن تاكید دارند.

به نوشته اطلاعیه دانشگاه علوم پزشكی ایران ،برای پیشگیری از آلودگی‌های ثانویه، مقدار كلر آزاد باقی مانده در آب استخر باید یك میلی گرم در شرایط عمومی و در تمام مدت استفاده از آن باشد.

در مواقع بروز اپیدمی نیز مقدار كلر آزاد باقی مانده باید تا ‪۳/۵‬ میلی‌گرم افزایش داده شود.

دانشگاه علوم پزشكی ایران همچنین در این اطلاعیه متصدیان استخر را موظف كرده است تا آب استخر را برای وجود باكتری‌ها "كلیفرم" و "پوروموناس" كنترل كنند.

این دو باكتری می‌توانند شاخص‌های مناسبی برای سنجش میزان كارایی سیستم‌های ضدعفونی‌كننده و بهداشت آب باشند.

این دانشگاه همچنین به متصدیان استخرهای آبی توصیه كرده است استخر را مرتب تمیز و آب آن را به دفعات كافی تخلیه و تعویض كنند.

دانشگاه علوم پزشكی ایران همچنین در این اطلاعیه از مردم خواست با توجه به فرا رسیدن فصل تابستان و شروع اوقات فراغت دانش آموزان، هنگام مراجعه به استخرها و مراكز تفریحی‌آبی، نكات بهداشتی را رعایت كنند.

این دانشگاه توصیه كرد:افراد از وارد كردن ترشحات دهان و بینی خود به آب استخر خودداری كرده، هنگام ورود به آب استخر از گوشی و عینك استفاده كنند.

در این اطلاعیه از افرادی كه به بیماری‌های پوستی قابل سرایت مانند قارچ مبتلا هستند، خواسته شده است از رفتن به استخر خودداری كنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha