سلامت نیوز : معاون دفتر زیستگاه ها و مناطق سازمان محیط زیست با اشاره به علت سرخ شدن آب دریاچه مهارلو گفت: افزایش غلظت نمک دریاچه و شکوفایی جلبکی علت سرخ زنگی این دریاچه است.

مسعود باقرزاده کریمی در گفت و گو با پانا، با بیان این مطلب اظهار داشت: به دلیل کاهش آب دریاچه در اثر تبخیر بالا، یکسری از فیتوپلانکتون های قرمز رنگ در این دریاچه شکوفا شده اند.معاون دفتر زیستگاه ها و مناطق سازمان محیط زیست با بیان اینکه آب این دریاچه از رودخانه ای که از شهر شیراز می گذرد تأمین می شود، گفت: اما علت کم شدن حجم آب دریاچه بالا بودن تبخیر و عوامل اقلیمی است تا ندادن حقابه و وجود سد در بالا دست آن. از طرفی سرخ شدن دریاچه یک علامت و نشانه به معنای کم شدن حجم آب آن است اما از نظر بیولوژیکی مشکل خاصی برای آبزیان دریاچه ایجاد نمی کند.

معاون دفتر زیستگاه ها و مناطق سازمان محیط زیست در ادامه تصریح کرد: البته کم شدن آب دریاچه و بالا رفتن غلظت نمک می ‌تواند برای فلامینگوها که در این دریاچه زمستان گذرانی می کنند، مشکل آفرین باشد.وی تصریح کرد: اگرچه این دریاچه جز دریاچه های عضو کنوانسیون رامسر نیست و برای تعیین حقابه در اولویت قرار ندارد اما در جلساتی که با مسئولان وزارت نیرو داریم تلاش می کنیم حقابه ای برای آن در نظر گرفته شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha