سلامت نیوز : رییس انجمن مددکاران اجتماعی ایران با تشریح جزییات کنترل وکاهش آسیب های اجتماعی گفت: تا زمانی که وجه غالب استراتژی ها و سیاست های ما در حوزه آسیب های اجتماعی، رویکردهای قضایی و اجتماعی باشد، طبیعتا موفق نخواهیم شد.

سید حسن موسوی چلک در گفت و گو با پانا با بیان اینکه سیاست های کلی برنامه پنجم توجه به امور اجتماعی بسیار خوب، پررنگ و قویترین سیاست ابلاغی است اظهار داشت: به تازگی مجمع تشخیص سیاست های کلی اجتماعی را تدوین می کند و این بدان معناست که تا کنون سیاست کلی مدون، منسجم و هماهنگ در این رابطه نداشته ایم لذا در سیاست گذاری اجتماعی، امور اجتماعی مظلوم واقع شده و اینها معلول عوامل دیگری است که در قالب اراذل، اوباش و مجرم دیده می شود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه در حوزه آسیب های اجتماعی و حوزه اجتماعی برای برخی افراد دغدغه ای وجود ندارد افزود: برنامه های خوبی وجود دارد که می توان اجرا کرد ولی تا زمانی که دغدغه نباشد و وجه غالب استراتژی ها و سیاست های ما در حوزه آسیب های اجتماعی، رویکردهای قضایی و اجتماعی باشد، طبیعتا موفق نخواهیم شد.به گفته رییس انجمن مددکاران اجتماعی جنس این نوع موضوعات، اجتماعی- فرهنگی است و باید با رویکردهای اجتماعی-فرهنگی با آن برخورد کرد. فرد مجرم ممکن است در جایی خودش مقصر باشد اما در جای دیگر محصول جامعه ای باشد که در آنجا رشد کرده و بزرگ شده است.

موسوی چلک ضمن تاکید بر اینکه دراین باره چند راهکار وجود دارد تصریح کرد: کنترل کاهش آسیب های اجتماعی با رویکرد اجتماعی فرهنگی و بهره گیری از مبانی دینی و فرهنگی جامعه، افزایش نشاط اجتماعی، تقویت هویت فرهنگی با سه مولفه هویت قومی، ملی و دینی در چارچوب هویت دینی از جمله راهکارهای برخورد با مشکلات فرهنگی و اجتماعی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha