معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر گفت: افراد برای حفظ جانشان فقط باید در ساعات معین از جمله ۸ تا ۱۲ صبح و ۱۴ تا ۲۰ در طرح‌های سالم‌سازی دریای خزر شنا کنند.

سلامت نیوز : حیدر حیدری در نشست خبری طرح ملی کاهش غریق در دریای خزر  اظهار داشت: یکی از علل غرق شدگی در دریای خزر شنا کردن افراد در ساعات غیرمناسب در سواحل دریا است و افراد باید فقط در ساعات مناسب از جمله 8 تا 12 و 14 تا 20 غروب شنا کردند.

وی افزود: بیشترین حوادث غرق‌شدگی در ساعات 12 تا 2 بعدازظهر و شب‌هنگام در سواحل دریای خزر رخ می‌دهد که باید افراد در این زمینه برای شنا در دریای خزر به رعایت نکات ایمنی از جمله رعایت ساعات شنا توجه کنند.حیدری ادامه داد: یکی دیگر از علل حوادث غرق شدگی در سواحل دریای خزر شنا کردن افراد در جاهایی خارج از طرح سالم‌سازی است و از عوامل دیگر این است که ساعات شنا توسط افراد در ساعات غیرمناسب است. که البته باید نا‌آگاهی افراد برای شنا کردن نیز به آن اضافه کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ معاون عملیات سازمان امداد و نجات تصریح کرد: بسیار مشاهده می‌شود که یک فرد دچار غرق‌شدگی شد و ۳ نفر دیگر که شنا بلد نیستند برای نجات این فرد اقدام می‌کنند که خود این افراد نیز دچار مشکل می‌شوند و این مسئله باعث مشکل شدن فعالیت‌های نجات غریقان می‌شوند.حیدری بیان داشت: در این زمینه در طرح ملی نجات غریق در سواحل خزر موتورهای گشت‌زنی، قایق‌ها و جت‌اسکی‌های متعدد را برای سرعت بخشیدن در نجات افراد مجهز کرده‌ایم.

وی گفت: به هر حال پس از هر طوفانی باید استاندار‌ها و نهادهای ذی‌ربط سواحل دریایی را برای شنا و تفریح مردم مناسب‌سازی کنند که این البته این امر صورت می‌پذیرد ولی باید شرایط بهسازی سواحل دریا به صورتی انجام شود تا خانواده‌ها بتوانند با فراغ بال در سواحل تفریح کنند.وی خاطر نشان کرد: یکی از علل استفاده نکردن افراد از طرح‌های سالم‌سازی برای شنا به دلیل این است که آنها مایلند به صورت خانوادگی تفریح کنند و این مسئله باعث می‌شود در مکان‌های غیرسالم‌سازی شنا کنند که این مسئله باعث غرق‌شدگی افراد می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha