دوشنبه ۱۹ تیر ۱۳۹۱ - ۱۳:۴۹
کد خبر: 52202

سلامت نیوز : مدیركل تجهیزات پزشكی سازمان غذا و دارو با اشاره به این كه كمتر از 10 درصد تجهیزات پزشكی مورد استفاده در كشور كه عمدتا ملزومات مصرفی هستند از چین وارد می‌شود از پیگیری و عزم جدی وزارت بهداشت برای كاهش واردات ملزومات پزشكی از چین طی دو سال آینده خبر داد.

مهندس سعیدرضا شاه‌مرادی درگفت‌وگو با (ایسنا)، با بیان اینكه بیش از 85 درصد ملزومات پزشكی عمومی بیمارستانی مورد مصرف در كشور تولید داخل هستند، عنوان كرد: البته این میزان در حوزه ملزومات تخصصی پایین‌تر است.وی درباره واردات ملزومات پزشكی از كشور چین، عنوان كرد: هم اكنون میزان واردات از كشور چین زیر 10 درصد است و عمده این كالاها هم ملزومات مصرفی هستند.مدیركل تجهیزات پزشكی سازمان غذا و دارو با بیان اینكه عمده كالاهایی را كه وارداتی هستند، هنوز موفق نشده‌ایم در داخل تولید كنیم، اظهار كرد: سیاست وزارت بهداشت در این خصوص این است كه در بخش‌هایی كه توان تولید داریم، واردات را كاهش دهیم. این موضوع در سال جاری با جدیت پیگیری می‌شود.

شاه‌مرادی با اشاره به اینكه البته در مورد كالاهایی كه تولیدكننده داخلی داریم، جوابگوی نیاز بازار هستیم،‌ گفت: كاهش واردات به صورت جدی پیگیری می‌شود. این كاهش واردات از طریق افزایش تعرفه و ممنوعیت واردات در مورد كالاهایی كه تولید كننده داخلی ندارند، صورت می‌پذیرد.وی اضافه كرد: امید است با برنامه ریزی‌های انجام شده، پروسه تولید داخلی بسیاری از تجهیزات در سال آینده محقق شود. كما این كه تولید برخی كالاها از هم‌اكنون آغاز شده است، اما باید در نظر داشت تجهیزات پزشكی بسیار متنوع بوده و شركت‌های مختلفی متقاضی تولید آنها هستند و سرعت پیشرفت تولید تا حدود زیادی به شركت‌ها و توانشان بستگی خواهد داشت.به گفته مدیركل تجهیزات پزشكی سازمان غذا و دارو، واردات ملزومات پزشكی بویژه از كشور چین كه تولیدكننده داخلی دارند را به طور كلی كاهش خواهیم داد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha