یک متخصص بیماری‌های پوستی با تاکید براین که مسئولان بهداشتی باید از ورود بیماران پوستی قارچی به استخرها جلوگیری کنند، گفت: ورود این افراد به استخرها باعث شیوع بیماری‌های پوستی خواهد شد.

سلامت نیوز : یک متخصص بیماری‌های پوستی با تاکید براین که مسئولان بهداشتی باید از ورود بیماران پوستی قارچی به استخرها جلوگیری کنند، گفت: ورود این افراد به استخرها باعث شیوع بیماری‌های پوستی خواهد شد.

دکتر علی ابراهیمی در گفت‌وگو با (ایسنا)، منطقه کرمانشاه از مسوولان بهداشتی ناظر بر استخرها خواست تا بر بهداشت محیط استخرها و همچنین رعایت اصول بهداشتی از سوی افراد مراجعه کننده به استخرها نظارت داشته باشند تا از شیوع بیماری‌های پوستی در این محیط جلوگیری شود.وی بیان كرد: رعایت بهداشت فردی و اصول اولیه بهداشتی کمک قابل توجهی به جلوگیری از انتقال بیماری‌های پوستی به دیگران و یا بروز بیماری‌های عفونی پوستی در فرد می‌کند.

ابراهیمی با تاکید براین که باید افراد از وسایل شخصی و لباس‌های زیر مخصوص به خود در استخرها استفاده کنند، اظهار كرد: افراد باید قبل و بعد از استفاده از استخر دوش بگیرند تا مانع ورود میکروب بدن خود به استخر و یا میکروب‌های استخر به بدن خود شوند.وی افزود: افرادی که دارای پوست‌های خشک هستند باید بعد از رفتن به استخر از مواد مرطوب کننده پوست استفاده کرده تا از شکنندگی و یا خشکی بیشتر پوست خود جلوگیری کنند.

این متخصص بیماری های پوستی گفت: همچنین افرادی که دارای زگیل یا ضایعاتی در کف پا هستند، حتی الامکان از ورود به استخر بپرهیزند و در صورت رفتن به استخر از دمپایی شخصی خود استفاده کنند تا از انتقال این بیماری‌ها به محیط مرطوب کناره استخر جلوگیری کرده و دیگر افراد را به این نوع بیماری پوستی مبتلا نکنند.

وی افزود: دیگر افراد نیز که در محیط کنار استخر قرار می‌گیرند باید همین اصل بهداشتی یعنی پوشیدن دمپایی شخصی را فراموش نکنند.ابراهیمی با بیان این‌که در استخرها بیشتر بیماری‌های عفونی قارچی قابل انتقال هستند، گفت: عفونت‌های HIV و یا هپاتیت که از طریق خون و فرآورده‌های خونی قابل انتقال هستند، از طریق استخرها انتقال نمی‌یابند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha