سلامت نیوز : رییس جامعه پزشكان متخصص داخلی گفت: اگر افراد در مسافرت به مناطقی كه بیماری‌های بدخیم و نوپدیدی مانند تب كریمه كنگو (دانگ) در آن‌ها شایع است، دچار كنه گزیدگی شدند لازم است به پزشك مراجعه كنند.

دكتر ایرج خسرونیا در گفت‌وگو با (ایسنا)، افزود: نیش برخی حشرات مانند كنه باعث انتقال بیماری از دام به انسان و ابتلای افراد به برخی از بیماری‌ها مانند تب كریمه كنگو می‌شود.رییس جامعه پزشكان متخصص داخلی در ادامه گفت: بسیاری از مواقع نمی‌توان گزش كنه را پشه تشخیص داد. برخی مواقع كنه زیر پوست بدن نفوذ می‌كند و مسیر حركت آن زیر پوست مشخص است. در این شرایط لازم است پوست با الكل ضدعفونی شود تا حشره از زیر پوست خارج شود.

خسرونیا افزود: در فصل تابستان با توجه به افزایش سفر و گردش احتمال گزش با نیش حشرات و حیوانات دیگر افزایش می‌یابد.وی درباره راه‌های پیشگیری از عقرب‌گزیدگی و مارگزیدگی اظهار كرد: مسافران چادرهایشان را با كمی ارتفاع از سطح زمین در محیط‌های باز برپا كنند و منافذ آن را ببندند علاوه برآن زیر سنگ‌هایی كه قرار است چادر بزنند را بازبینی كنند تا حیوانی مانند عقرب زیر آنها پنهان نشده نباشد.

رییس جامعه پزشكان متخصص داخلی افزود: در صورت عقرب‌گزیدگی باید بلافاصله محل گزش، خراش داده، خون آن با دهان مكیده و دور ریخته شود سپس بالای محل گزش سفت بسته و به سرعت بیمار نزد پزشك برده شود.خسرونیا در پایان گفت: برخی از افراد به گزش نیش زنبور حساسیت دارند و ممكن است گزش این حشره باعث تشدید حساسیت، خارش و كبودی پوست شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha