سلامت نیوز : به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر ؛ استاندار تهران در باره علت گرانیهای اخیر در بازار، ایجاد کمپ زنان خیابانی، ساخت سایت تحقیقاتی آتشفشان دماوند، موضوع بیمه مترو و بافتهای فرسوده تهران توضیح داد.

مرتضی تمدن در گفتگو با مهر در پاسخ به اینکه پیش از این گفته بودید ساختمانهای استانداری تهران به زودی در یک ساختمان مرکزی تجمیع می شود اما با گذشت دو سال این مهم محقق نشده است گفت: ساختمانهای استانداری تا پایان شهریورماه سال جاری به محل جدید منتقل می شود. البته اکنون معاونت عمرانی و دفتر فنی استانداری منتقل شده‌اند و سایر معاونتها و ادارات استانداری نیز جابجا می شوند.

استانداری پول شهرداری را گروکشی نکرده است

استاندار تهران در پاسخ به اینکه گفته شده است بخشی از بودجه شهرداری تهران که از محل اخذ جرائم رانندگی است (7 میلیارد تومان) در استانداری تهران بلوکه شده تا شهرداری پارکینگ طبقاتی در کنار ساختمان جدید استانداری ایجاد کند گفت: با شهردار تهران توافق کردیم که جنب ساختمان جدید استانداری و ساختمان وزارت راه و شهرسازی پارکینگ طبقاتی ایجاد شود که تامین سهمی از آن را استانداری تهران و سهمی را شهرداری تهران قبول کرده است. ولی اینکه می گویید این پول گرو کشی شده است واقعیت ندارد.

هیچ فشاری به بیمه ایران برای پرداخت نکردن خسارت به مترو وارد نشده است

مرتضی تمدن در پاسخ به اینکه شرکت مترو تهران با انتشار برخی اسناد و قرار دادگاه اعلام کرده است بیمه ایران به تعهداتش برای تامین خسارت سیل اخیر عمل نکرده است گفت: تاکنون شکایتی مبنی بر اینکه بیمه به تعهداتش عمل نکرده و تحت فشار است تا حق بیمه را پرداخت نکند نداشته ایم. بیمه موسسه ای مستقل و آزاد است و طبق قانون اگر قراردادی منعقد کرده باید به تمام موارد قرارداد عمل کند. برخی از رسانه های مکتوب نوشته اند که به مترو فشار وارد شده تا حق بیمه را پرداخت نکند در حالی که هیچ مرجعی نمی تواند موجب اخلال در قراردادها شود.

گرانیها ناشی از تورم روانی بر بازار است

استاندار پایتخت در پاسخ به این سوال که معاون برنامه ریزی شما در گفتگو با مهر عنوان کرده گرانی نداریم بلکه گران فروشی در بازار وجود دارد در حالی که علی مژدهی پور رئیس سازمان تعزیرات حکومتی در گفتگو با مهر گرانیهای اخیر را تائید کرده است گفت: باید تاثیرات این گرانی را علمی بررسی کنید که آیا وضعیت فعلی قیمتها ناشی ازعامل عرضه و تقاضا است یا ناشی از جو روانی موجود در بازار(تورم روانی) است. آن زمانی که آقای ترکی مصاحبه کرده است منظورش این بوده که ریشه برخی از گرانیها ناشی از تورم روانی در بازار (احتکار، گران فروشی و کم فروشی) است. ولی تدریجا این مدل می تواند تغییر کند. در هر حال آنجه مهم است این است که ما نیاز به برنامه ریزی و تدبیر داریم تا مردم بدون دلیل در معرض گرانیهای بدون دلیل قرار نگیرند. وظیفه تنظیم بازار اینجا بیش از بیش خودش را نشان می دهد و باید همه دست به دست هم دهیم تا مشکل با تنظیم بازار و کنترل و نظارت برطرف شود.

آخرین وضعیت پروژه شهر سلامت

تمدن در مورد آخرین وضعیت ساخت و ایجاد شهر سلامت در پایتخت گفت: مدتی است مطالعات و ارزیابیها در کارگروه ویژه ای در حال بررسی است چون مکانهای متعددی پیشنهاد داده شده کمی برای انتخاب مکان باید صبر کنیم ولی جزو اولویتهای استانداری تهران است.

تامین اعتبارات لازم برای ایجاد سایت تحقیقاتی آتشفشان دماوند

استاندار تهران در مورد آخرین وضعیت مطالعاتی بر روی آتشفشان دماوند گفت: بر اساس تعهدی که داشتیم باید تا 500 میلیون تومان صرف خرید تجهیزات مطالعاتی دماوند شود که این اعتبارات در بودجه سال 91  تامین شد و قطعا برای خرید تجهیزات و آغاز بررسی رفتار سنجی دماوند اعتبارات پرداخت می شود تا هر چه زودتر پایگاه تحقیقاتی دماوند شکل بگیرد.

آمادگی استانداری تهران برای کمک به شهرداری در نوسازی بافتهای فرسوده

تمدن در مورد آخرین وضعیت انتقال بازار تهران گفت: ضرورت انتقال بازار تهران برای شهرداری و استانداری کاملا روشن و جزو دغدغه بازاریان تهران هم است. استانداری تهران هم در موضوع نوسازی بافتهای فرسوده و انتقال بازار تهران آمادگی دارد تا به شهرداری کمک کند. متاسفانه در سطح پایتخت 6 هزار هکتار بافت فرسوده داریم و طبعا نوسازی این مقدار بافت فرسوده نیاز به همکاری تمام دستگاهها دارد.

اظهارنظر استاندار تهران در مورد ایجاد کمپ زنان خیابانی/ نگاه پلیسی نداریم

استاندار تهران در پاسخ به اینکه قرار بود کمپ ویژه زنان خیابانی در منطقه جاجرود ایجاد شود ولی انجام نشد گفت: تا جایی که اطلاع دارم معاونت اجتماعی وزارت کشور در حال بررسی مکان ایجاد این کمپ هستند. ولی آنچه در این خصوص باید اصولا به آن توجه شود این است که به راستی هدف ما از ایجاد این کمپ چیست؟ آیا می خواهیم پایگاهی برای اصلاح و تربیت زنان خیابانی ایجاد کنیم یا به دنبال ندامتگاه و بازداشتگاه هستیم. آنچه در وزارت کشور در حال بررسی است ایجاد مجموعه ای تربیتی و فرهنگی است. نگاه پلیسی نداریم و می خواهیم افراد در این مکان متوجه مشکل خودشان شوند و به صورت خود جوش خود را اصلاح کنند. به اعتقاد من نباید از لفظ زنان خیابانی استفاده کنیم زیرا اینها بر اثر عواملی در معرض این آسیب روحی و اخلاقی قرار گرفته اند. البته اگر تعمدی باشد باید قانونی با آن برخورد شود ولی در مورد آنهایی که به دلیل آسیبهای اقتصادی و گسستهای خانوادگی به این راه کشیده شده اند موضوع فرق دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha