سلامت نیوز : رئیس سازمان میادین میوه و تره‌بار اعلام کرد از ابتدای تیرماه سال جاری دیگر در میادین میوه و تره‌بار نایلکس پلاستیکی توزیع نشده و نایلکس‌های گیاهی جایگزین شده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر ؛ حسن صفایی در نشست خبری امروز از پاک‌سازی میادین میوه و تره‌بار از نایلکس‌های معمولی خبر داد و افزود: ما زودتر از 21 تیرماه که روز جهانی بدون نایلکس است پیش رفتیم زیرا از سال 88 جایگزینی نایلکس‌های تجزیه پذیر و سازگار با محیط زیست بر پایه گیاهی را در دستور کار خود قرار دادیم.وی افزود: از ابتدای تیرماه سال جاری دیگر در هیچ یک از میادین میوه و تره‌بار نایلکس‌های پلاستیکی استفاده نمی‌شود و جشن روز بدون نایلکس را در 5 بازار برگزار می‌کنیم.صفایی در پاسخ به خبرنگاران مبنی بر اعلام میوه‌هایی که دارای آلودگی هستند، گفت: میزان آلودگی میوه‌ها در هر استان پایش شده است ولی صلاح نیست که رسانه‌ای کنیم.

برگزاری چهارمین نمایشگاه محصولات طبیعی و ارگانیک در پایتخت

رئیس سازمان میادین میوه و تره بار تهران در ادامه از برگزاری چهارمین نمایشگاه معرفی محصولات طبیعی، سالم و ارگانیک از 24 تا 30 تیرماه خبر داد.
صفایی با بیان اینکه یکی از شاخص‌های توسعه یافتگی در کشورها افزایش نرخ امید به زندگی بر پایه تغذیه و مصرف مواد غذایی است، گفت: باید برای کاهش سموم شیمیایی و برخی کودها فرهنگسازی کنیم، البته این پایش‌ها وظیفه دستگاه‌های اجرایی است تا مردم مواد غذایی سالم و ارگانیک مصرف کنند.
وی افزود: هدف از برگزاری نمایشگاه تشویق تولیدکنندگان محصولات غذایی سالم و ارگانیک و همچنین معرفی محصولات به مردم است. این نمایشگاه از جهت کمیت و کیفیت در سطح کشور منحصر به فرد است و باید در تمامی استان‌ها برگزار شود ولی متاسفانه تنها ما برگزارکننده هستیم.

رئیس سازمان میادین میوه و تره‌بار با بیان اینکه 20 انجمن و موسسه در این نمایشگاه مشارکت و حضور دارند، گفت: همچنین وزارت جهاد، سازمان حفظ نباتات،‌ موسسات و انجمن‌های گیاه پزشکی، تولیدات گیاهی ارگانیک و سازمان استاندارد حضور دارند.
وی گفت: در سه سال اخیر این نمایشگاه تنها در آخر پاییز برگزار می‌شود ولی امسال تصمیم گرفتیم ابتدای تابستان هم نمایشگاه برگزار کنیم تا با دو نمایشگاه تمام محصولات کشاورزی بر پایه طبیعی و ارگانیک نمایش و معرفی شوند.این نمایشگاه از 24 تا 30 تیرماه از 9 صبح تا 8 عصر در محل بوستان گفتگو با حضور 40 غرفه محصولات ارگانیک و معرفی 35 محصول سالم و 15 غرفه گیاه دارویی برگزار می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha