مدیرکل دفتر تدوین استانداردهای وزارت بهداشت گفت: تعرفه‌های توافق شده بین وزارت بهداشت با بیمه‌ها و وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی که هم برای بخش دولتی و هم خصوصی حدود ۲۰ درصد رشد دارد تا ۴ روز آینده از سوی دولت به صورت رسمی ابلاغ می‌شود.

تعرفه‌های توافقی وزارت بهداشت و بیمه‌ها تا شنبه ابلاغ می‌شود

سلامت نیوز : علیرضا اولیایی منش در گفت و گو با فارس، افزود: میران رشد تعرفه های‌پزشکی بین بخش دولتی و خصوصی تقریباً یکسان و حدود 20 درصد است اما با توجه به وزن برخی خدمات و اهمیت آ‌نها به طور طبیعی برخی تعرفه‌ها بیشتر و برخی کمتر از 20 درصد افزایش پیدا کرده‌اند و این رشد کلی در بین تعرفه های مختلف با توجه به وزن و اهمیت آنها توزیع شده است.

وی ادامه داد: با توجه به اهمیت هزینه تخت روز یا هتلینگ بیمارستانهای دولتی وخصوصی بیشترین رشد را در این تعرفه‌ها داشتیم زیرا این مراکز با مشکلات مالی زیادی رو به رو هستند، البته به نرخ ویزیت و تعرفه خدمات نیروهای انسانی هم توجه شد.

مدیرکل دفتر ارزیابی فناوری و استانداردهای وزارت بهداشت گفت: پیشنهاد اولیه وزارت بهداشت افزایش 25 درصدی تعرفه‌های پزشکی هم در بخش دولتی و هم بخش خصوصی بود اما در نهایت به رشد 20 درصدی رسیدیم و توافق شد و این تعرفه های مصوب قرار است حداکثر طی 3 تا 4 روز آینده به تصویب دولت برسد و ابلاغ شود تا بیمارستانها و مراکز درمانی هر چه زودتر از بی نظمی و سردرگمی خارج شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha