رییس بیمارستان بقیه الله در خصوص رایگان شدن خدمات درمانی در بیمارستان‌های دولتی، گفت: اگر رایگان شدن خدمات درمانی بدون پشتوانه یک نظام نظارت و ارجاع قوی ارائه شود و بخواهد طوری عمل کندکه بیمار هیچ پرداختی نداشته باشد و تنها به علت رایگان بودن، متقاضی آزمایشات پزشکی باشد، کشور را فلج خواهد کرد.

رایگان‌شدن خدمات درمانی، کشور را فلج می‌کند
سلامت نیوز : دکتر سید محمد صادق مهدوی در گفتگو با سینا نیوز، رایگان شدن خدمات درمانی را نیاز به کارکار‌شناسانه دانست وافزود: قطعا وعده رایگان شدن خدمات درمانی اقدامی مهم و خطیر است به همین منظور نیاز به کارکار‌شناسی دقیق‌تر و وسیع‌تر دارد و بعد از این مراحل باید اجرا شود.
وی فلج شدن کشور را پیامد رایگان شدن خدمات درمانی بدون کار کار‌شناسی عنوان کرد و اظهار داشت: اگر خدمات بخواهد این طور که برخی‌ها می‌گویند رایگان شوند، کشور را فلج می‌کند و اگر بنده به عنوان بیمار نخواهم هیچ پولی به پزشک پرداخت کنم و از آزمایشات پزشکی برای مثال، ‌ام. آر. آی نیز استفاده کنم، هزینه‌های کشور در حیطه سلامت با مشکلات رو به روخواهد شد.

اجازه استفاده بیش از حد از خدمات رایگان، ممنوع!
رییس بیمارستان بقیه الله، با اشاره به ضرورت وجود نظامهای ارجاع و نظارت قوی برمسئله خدمات رایگان، گفت: خدمات به این سبک نباید رایگان شوند، بلکه باید یک نظام ارجاع قوی در کنار نظام نظارتی فوق العاده عالی تشکیل شود تا اجازه استفاده بیش از حد از خدمات را به کسی ندهند.

فرهنگ سازی و بودجه، دوعامل تاثیر گذار در خدمات رایگان
مهدوی در پاسخ به سوال خبرنگار سینا نیوز، مبنی بر ارجحیت وجود بودجه ویا فرهنگ سازی در امر رایگان شدن خدمات درمانی، تصریح کرد: نباید هیچ کدام را بردیگری مقدم دانست و نمی‌توان دست روی دست گذاشت تا نتیجه بدهند و یا زمینه سازی مسائل فرهنگی بهتر شوند، به این منظور خواستن هر دوی آن‌ها برای رایگان شدن خدمات درمانی امری ضروری است . وی در پایان خاطر نشان کرد: در کنار فرهنگ سازی در بخش ارائه خدمات، بودجه و اعتبارهزینه ها بسیار مهم و حیاتی است که نیاز به مدیریت و برنامه ریزی مناسب برای صرف این هزینه ها وجود دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha