سه‌شنبه ۲۰ تیر ۱۳۹۱ - ۱۵:۲۱
کد خبر: 52294

سلامت نیوز : رییس بخش جراحی بیمارستان امام رضا(ع) گفت: عمل برداشتن کیسه صفرا تنها با ایجاد یک سوراخ در شکم (Single Port Surgery) برای نخستین بار در دانشگاه علوم پزشکی مشهد با موفقیت انجام شد.

دکتر علی جنگجو با اشاره به اینکه مرکز تحقیقات جراحی دانشگاه استفاده از روش‏های نوین جراحی از جمله لاپاراسکوپی را در دستور کار خود قرار داده است، خاطر نشان کرد: کم تهاجمی‎ترین شیوه انجام این عمل در گذشته از طریق ایجاد چهار سوراخ در اطراف شکم بود.استادیار گروه جراحی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در این رابطه اظهار داشت: این عمل تنها با ایجاد یک سوراخ 5.2 سانتی متری در کنار ناف و با یک تلسکوپ 50 سانتی انجام می‎شود، بطوریکه عمل از طریق همان سوراخ انجام و کیسه صفرا از آن خارج می‏شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه مرکز درمانی امام رضا (ع) جزء معدود مراکز کشور است که به تازگی به سیستم پیشرفته لاپاراسکوپی مجهز شده است اظهار داشت: با استفاده از این دستگاه پیشرفته می‎توان عمل‌های مختلفی و متنوعی همچون برداشتن طحال، کولکتومی، آدرنال، فتق و برداشتن آپاندیس و . . . را به طریق کم تهاجمی انجام داد.

رییس بخش جراحی بیمارستان امام رضا (ع)، کاهش عوارض پس از عمل، کاهش زمان بستری بیمار و کاهش ریسک عفونت را از جمله مزایای این روش برشمرد و تصریح كرد: در مدت زمان نصب این سیستم تاکنون چهار بیمار با این روش تحت عمل جراحی قرار گرفته‏اند و با حال عمومی رضایت بخش از بیمارستان مرخص شده‎اند.دکتر جنگجو بیان كرد: این دستگاه پیشرفته و قابلیت‏‎های ویژه با هزینه بالغ بر یک میلیارد و 840 میلیون ریال با مساعدت خیرین خریداری شده است.براساس این گزارش، سنگهای کیسه صفرا اجسام بلوری هستند که به دلیل سخت و متراکم شدن اجزای طبیعی وغیر طبیعی صفرا به وجود می‎آیند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha