سه‌شنبه ۲۰ تیر ۱۳۹۱ - ۱۵:۲۳
کد خبر: 52296

سلامت نیوز : وزیر بهداشت تاكید كرد كه با رشد 20 درصدی تعرفه‌های درمانی سهم مردم در پرداخت هزینه‌های سلامت چندان افزایش نمی‌یابد بلكه سهم دولت و بیمه‌ها افزایش می‌یابد.

دكتر مرضیه وحید دستجردی در حاشیه مراسم آغاز اجرای برنامه پزشك خانواده و نظام ارجاع در مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشكی تهران، درباره افزایش 20 درصدی تعرفه‌های درمان، گفت: نظر وزارت بهداشت برای افزایش تعرفه‌ها، رشد 25 درصدی بود اما با توجه به جلسات و بررسی‌های انجام شده به این توافق رسیدیم كه تعرفه‌ها در سال جاری 20 درصد رشد یابد. امیدواریم اعتبارات و بودجه‌ها در سال‌های آتی افزایش یابد تا بتوانیم رشد منطقی در تعرفه‌های تشخیصی درمانی داشته باشیم.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ وی در پاسخ به سئوال خبرنگاری مبنی بر افزایش سهم مردم در پرداخت هزینه‌های سلامت به دنبال رشد 20 درصدی تعرفه‌های تشخیصی درمانی، گفت: لازم است در این زمینه حمایت‌های سازمان‌های بیمه‌گر را داشته باشیم. با پرداخت به موقع مطالبات مراكز درمانی از سوی بیمه‌ها و همچنین با اجرای برنامه پزشك خانواده و نظام ارجاع، سهم مردم در پرداخت هزینه‌های سلامت افزایش نمی‌یابد.

وزیر بهداشت افزود: رشد 20 درصدی تعرفه‌ها، سهم دولت و بیمه‌ها را در پرداخت هزینه‌های سلامت افزایش می‌دهد. اكنون مردم 10 درصد فرانشیز را می‌پردازند كه با رشد 20 درصدی تعرفه‌ها، تغییر چندانی در سهم مردم ایجاد نمی‌شود. اما سهم 90 درصدی بیمه‌ها در پرداخت هزینه‌های سلامت به دنبال رشد 20 درصدی تعرفه‌ها بیشتر می‌شود.دستجردی گفت: در مجموع افزایش 20 درصدی برای تعرفه‌های بخش دولتی و خصوصی در نظر گرفته شد، اقدامات مقدماتی این موضوع انجام شده است.

وزیر پزشك خانواده هستم

با اجرای برنامه پزشك خانواده سن امید به زندگی در كشور افزایش می‌یابد

وی در ادامه در پاسخ به سئوال خبرنگاری، خود را وزیر پزشك خانواده نامید و گفت: برنامه پزشك خانواده از جمله برنامه‌های محوری و استراتژیك وزارت بهداشت است و تمام سعی خود را برای اجرای هر چه بهتر این برنامه انجام می‌دهیم. از این پس برای افتتاح برنامه پزشك خانواده، هفته‌ای یك مرتبه به استان‌های مختلف كشور سفر خواهم داشت، پس از آن نیز برای نظارت، پیگیری و رسیدگی بر امور اجرای این برنامه به شهرهای مختلف سفر خواهم داشت.

دستجردی ادامه داد: برنامه پزشك خانواده یعنی آن كه هر فرد ایرانی یك پزشك مخصوص به خود داشته باشد. با اجرای این برنامه سرگردانی‌های احتمالی در سیستم بهداشتی درمانی خاتمه می‌یابد. برنامه پزشك خانواده یعنی ایجاد رضایتمندی 100 درصدی در مردم.وی با بیان آنكه در حال حاضر سن امید به زندگی در كشور بیش از 72 سال است، ادامه داد: با اجرای برنامه پزشك خانواده و نقش سلامت محوری این برنامه، قطعا افزایش امید به زندگی را خواهیم داشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha