دوشنبه ۱۸ تیر ۱۳۸۶ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 5232

معاون نظارت و برنامه ریزی سازمان نظام پزشکی کشور با اشاره به تدوین و تصویب آیین نامه تبلیغات پزشکی، اظهار داشت: برخورد با تخلفات در تبلیغات و آگهی های پزشکی، شکل درستی به خود گرفته است.

دکتر احمدرضا جمشیدی در گفتگو با مهر افزود: قبل از تصویب آیین نامه تبلیغات پزشکی و دارویی و مواد خوراکی و آشامیدنی و غذایی، نحوه رسیدگی به تخلفات تبلیغات پزشکی، سازمان دهی شده نبود.

وی با اشاره به کسب مجوز برای تبلیغات و آگهی های پزشکی از سازمان نظام پزشکی کشور، گفت: کمیسیون مربوطه برای مدت 6 ماه مجوز تبلیغات پزشکی را صادر می کند.

جمشیدی تصریح کرد: صدور مجوز تبلیغات پزشکی، منوط به رعایت مواردی است که در کمیسیون مربوطه نسبت به آن تاکید شده است.

معاون نظارت و برنامه ریزی سازمان نظام پزشکی کشور گفت: تخلفات در تبلیغات و آگهی های پزشکی در مرحله نخست، تذکر به دنبال دارد و در صورت تکرار، دادسرای ویژه انتظامی سازمان نظام پزشکی، به این قبیل تخلفات رسیدگی می کند.

وی، رسیدگی به تخلفات در تبلیغات پزشکی را شامل جامعه پزشکی و سایر افراد دانست و افزود: چنانچه تخلف در امر تبلیغات پزشکی از سوی فرد غیر پزشک صورت گرفته باشد، سازمان نظام پزشک به عنوان شاکی و مدعی العموم، موضوع را از طریق قوه قضائیه پیگیری می کند.

جمشیدی، رسیدگی به تخلفات تبلیغاتی موسسات پزشکی که از وزارت بهداشت پروانه کار دارند را، مربوط به سازمان نظام پزشکی دانست.

به گفته وی، طی سال 85 حدود یک هزار مورد تخلف در تبلیغات و آگهی های پزشکی وجود داشته و به همین تعداد نیز مجوز برای تبلیغات پزشکی صادر شده است.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha