رییس دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی از اجرای طرح پزشك خانواده طی روزهای آینده در مناطق تحت پوشش این دانشگاه خبر داد و گفت: اجرای این طرح نیازمند حمایت‌های گسترده بویژه در زمینه بكارگیری پرستاران و پزشكان است.

سلامت نیوز : رییس دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی از اجرای طرح پزشك خانواده طی روزهای آینده در مناطق تحت پوشش این دانشگاه خبر داد و گفت: اجرای این طرح نیازمند حمایت‌های گسترده بویژه در زمینه بكارگیری پرستاران و پزشكان است.

دكتر سید حسن ابوالقاسمی در گفت‌وگو با (ایسنا)، در توضیح فعالیت‌های صورت پذیرفته در خصوص اجرای طرح پزشك خانواده توسط این دانشگاه، عنوان كرد: دانشگاه شهید بهشتی اطلاع‌رسانی به مردم و ثبت‌نام از پزشكان را در مراكز خود شروع كرده است.وی اضافه كرد: برنامه‌ریزی‌های لازم برای اجرای سطح یك برنامه پزشك خانواده صورت پذیرفته است. برای سطح 2 و 3 نیز آموزش‌های لازم داده شده است.

رییس دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی با اشاره به اینكه پس از كامل شدن ثبت‌نام، اجرای این برنامه در بخشی از تهران شروع خواهد شد، عنوان كرد: نشان خواهیم داد این طرح عملیاتی است و امكان این را دارد كه در شهر بزرگی مانند تهران پیاده شود.ابوالقاسمی با بیان اینكه استان تهران جمعیت بسیار زیادی دارد كه 10 میلیون آن تحت پوشش دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی است، گفت: دانشگاه شهید بهشتی برای اجرای طرح پزشك خانواده نیازمند حمایت‌های گسترده بویژه در خصوص بكارگیری نیروی پرستار و پزشك است. امیدواریم با حمایت هایی كه صورت می پذیرد، این نیروها نیز تامین شده و با عزم جدی شروع كار را پیگیری كنیم.

رییس دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی با بیان اینكه اجرای طرح پزشك خانواده طی یك تا دو هفته آینده آغاز می‌شود، درباره پذیرش پزشكان در دوره تخصص پزشك خانواده گفت: این كه تربیت متخصصان پزشك خانواده چگونه صورت پذیرد، بستگی به تصمیم وزارت بهداشت دارد. ما طرح خود را از دو سال گذشته در این خصوص ارائه كرده بودیم، اما صلاح این بوده است كه این طرح توسط یك دانشگاه دیگر به صورت پایلوت انجام شود، اما در نهایت تربیت دانشجو در این حیطه در دانشگاه شهید بهشتی نیز محقق خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha