چهارشنبه ۲۱ تیر ۱۳۹۱ - ۱۰:۵۱
کد خبر: 52340

مشاور وزیر بهداشت در امور دندانپزشكی گفت: خدمات دندانپزشكی به گونه‌ای مطلوب به مردم نمی‌رسد، این در حالی است كه باید آموزش و ارائه خدمات در راستای یكدیگر به مردم ارائه شود.

خدمات دندانپزشكی به‌گونه مطلوب به مردم نمی‌رسد

سلامت نیوز : مشاور وزیر بهداشت در امور دندانپزشكی گفت: خدمات دندانپزشكی به گونه‌ای مطلوب به مردم نمی‌رسد، این در حالی است كه باید آموزش و ارائه خدمات در راستای یكدیگر به مردم ارائه شود.

دكتر عبدالحمید ظفرمند در یازدهمین كنگره بین‌المللی انجمن دندانپزشكی كودكان ایران كه امروز چهارشنبه در بیمارستان میلاد برگزار شد، افزود: در زمینه آموزش دندانپزشكی، پیشرفت زیادی كرده‌ایم و مدارك تحصیلی دانش‌آموختگان ایرانی بدون انجام مصاحبه در داخل كشور ارزیابی می‌شود.وی با اشاره به طرح "بیمه سلامت دندانپزشكی" از سوی وزیربهداشت، گفت: طرح این موضوع، فرصت ویژه‌ای را فراهم می‌كند كه باید از آن به گونه‌ای مطلوب استفاده كنیم.

عضو انجمن دندانپزشكی كودكان تاكید كرد: طرح جامع سلامت دهان كشور از كلیه اسناد بالادستی همچون سند چشم‌انداز، برنامه توسعه و ... تبعیت می‌كند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا  ؛ مشاور وزیر بهداشت در امور دندانپزشكی با بیان اینكه دو موضوع را با جدیت پیگیری می‌كنیم، اظهار كرد: یكی از این موضوعات، بیمه‌ سلامت دهان است. البته بخشی از آن باید در خارج از وزارت بهداشت انجام شود. موضوع دوم طرح بسیار ارزشمند پزشك خانواده است كه شامل طرح‌هایی مانند پرونده جامع سلامت می‌شود. وزارت بهداشت برای اجرایی كردن طرح پزشك خانواده، بودجه زیادی را اختصاص داده است و دندانپزشكان نیز باید جای خود را در این طرح پیدا كنند.

ظفرمند افزود: بیش از 2000 نفر سالانه در رشته دندانپزشكی فارغ‌التحصیل می‌شوند، در این شرایط آبروی حرفه‌ای ما منوط به فراهم كردن زمینه‌های اشتغال برای آنان است. این فارغ‌التحصیلان می‌توانند در طرح پزشك خانواده مشغول به كار شوند.

وی در پایان اظهار كرد: دندانپزشكی كودكان ارتباط نزدیكی با سلامت جامعه دارد، این در حالی است كه دندانپزشكی در كشور مظلوم واقع شده است. شاید دندانپزشكان در وزارت بهداشت دیر جایگاه خود را پیدا كرده باشند، اما لازم است دست به دست هم دهیم و دندانپزشكی را به جایگاه واقعی خود در جامعه برسانیم.در یازدهمین كنگره بین‌المللی انجمن دندانپزشكی كودكان از پنج پیشكسوت رشته دندانپزشكی كودك تقدیر شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha