چهارشنبه ۲۱ تیر ۱۳۹۱ - ۱۰:۵۴
کد خبر: 52343
سلامت نیوز : مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور با اشاره به افزایش دمای هوا در تهران گفت: بر این اساس حداکثر دمای پایتخت امروز و فردا به 40 درجه سانتیگراد بالای صفر می‌رسد.

عبدالرضا امیدوار شهری در گفتگو با مهر افزود: بر اساس نقشه‌های پیش‌‌یابی هواشناسی تا روز پنجشنبه، در ساعات بعدازظهر و اوایل شب، در برخی مناطق شمال غرب، شمال و جنوب شرق کشور افزایش ابر، رگبار باران گاهی با رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود که این شرایط برای روز پنجشنبه با شدت ضعیف‌تری ادامه خواهد داشت.وی افزود: همچنین در روز سه‌شنبه مناطق شمال غرب، غرب، جنوب غرب و بخش‌هایی از مرکز کشور تحت تاثیر پدیده باد و گرد و خاک بوده و انتظار می‌رود که این پدیده در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه در برخی از مناطق غرب و جنوب غرب همچنان وجود داشته باشد. در ضمن تا روز جمعه به طور متناوب وزش باد و گرد و خاک برای جنوب شرق، شرق و بخش‌هایی از شمال شرق کشور دور از انتظار نیست.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی تصریح کرد: بر این اساس آسمان تهران در روز چهارشنبه صاف همراه با غبار صبحگاهی در بعضی ساعات وزش باد خواهد بود که حداقل و حداکثر دما در این روز به 25 و 40 درجه سانتیگراد بالای صفر می‌رسد. از سوی دیگر در روز پنجشنبه نیز آسمان پایتخت صاف، همراه با غبار صبحگاهی در بعضی ساعات وزش باد پیش‌بینی شده است که حداقل و حداکثر دما در این روز به 26 و 40 درجه سانتیگراد بالای صفر می‌رسد.

امیدوار شهری اظهار داشت: همچنین در روز چهارشنبه استان خوزستان با حداکثر دمای 47 درجه سانتیگراد گرمترین و چهارمحال و بختیاری با حداقل دمای 10 درجه سانتیگراد بالای صفر خنکترین استان‌های کشور خواهند بود.به گفته وی،  در عین حال دمای 11 استان کشور شامل خوزستان، یزد، آذربایجان شرقی، سیستان و بلوچستان، قم، سمنان، اصفهان، تهران، خراسان جنوبی، رضوی و شمالی در روز چهارشنبه حداکثر دمای 40 درجه سانتیگراد یا بالاتر خواهند داشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha