رئیس دانشگاه علوم پزشکی بقیة‌الله گفت: هنوز افکار و علایق برخی سیاستگذاران و مسئولان رده بالا در مدیریت بیمارستانی به گذشته تعلق دارد در حالی که باید تفکر سیاستگذاران به روز شود.

سلامت نیوز : جعفر اصلانی پیش از ظهر امروز در همایش بین‌المللی مدیریت ایمنی، بحران و فناوری‌های بیمارستانی که در بیمارستان فرهیختگان برگزار شد، اظهار داشت: بیش از 30 سال از انقلاب می‌گذرد و ما پیشرفت‌های خوبی در زمینه ساخت و تجهیزات بیمارستانی داشته‌ایم اما آنچه که اکنون به آن نیاز داریم این است که این سرمایه‌های کلان را با کمبودهای اعتباری کشور چگونه مدیریت کنیم.

وی با اشاره به اینکه اگر بخش بیمارستانی درست مدیریت نشود انگار که سرمایه کشور را در چاه ریخته‌ایم، تأکید کرد: متأسفانه هنوز افکار و علایق برخی سیاستگذاران و مسئولان رده بالا به گذشته تعلق دارد در حالی که باید تفکر سیاستگذاران به روز شود.

اصلانی افزود: باید پرسید آیا آن قدر که مسئولان وقت برای ساختن و تجهیز کردن فلان بیمارستان یا ساختمان می‌گذارند آیا همان قدر برای ارتقای کیفیت و افزایش ایمنی بیمار هم وقت می‌گذارند؟

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ رئیس دانشگاه علوم پزشکی بقیة‌الله گفت: برای اینکه مدیریت بحران، ایمنی و فناوری بیمارستانی هدفمند شود باید مدیران در هر سطحی نگرش خود را تغییر دهند چرا که وظیفه یک مسئول فقط تلاش برای گرفتن اعتبار نیست بلکه پیگیری و پذیرفتن مدیریت ایمنی بیمارستانی هم هست.

وی با ذکر مثالی تصریح کرد: اگر به مدیری خرید دستگاه چند میلیاردی برای بیمارستان را پیشنهاد کنیم و از آن طرف بگوییم برای ارتقای ایمنی بیمارستان این قدر هزینه و آن قدر نیرو لازم است مطمئن باشید که مورد اول را انتخاب می‌کند و اگر در این فضا بمانیم قافیه را باخته‌ایم.

به گفته اصلانی اگرچه افزایش ایمنی بیمار حتماً  تنش‌هایی را در بدنه بیمارستان ایجاد می‌کند اما این مدیر است که می‌تواند از آن پشتیبانی کند در عین حال مشارکت تمام ذینفعان خدمت‌رسان و خدمت‌گیرنده بسیار مهم است چرا که با بخشنامه و تهدید نمی‌توان آن را اجرا کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha