چهارشنبه ۲۱ تیر ۱۳۹۱ - ۱۳:۴۵
کد خبر: 52362

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران از استقرار 300 کانکس (اتاقک فلزی) تجهیزات امداد و نجات ویژه شهروندان عضو گروههای داوطلب واکنش اضطراری محله(دوام) طی سال جاری خبر داد.

سلامت نیوز : عزیزالله رجب زاده با اجرای این طرح که حلقه تکمیلی تشکیل گروههای داوطلب مردمی در محلات است شهروندان آموزش دیده و تشکل یافته در قالب این گروهها قادر به فعال شدن سریع هنگام وقوع زلزله و کمک‌رسانی در کنار نیروهای رسمی امدادگر هستند.

وی با اشاره به برنامه‌های پیش‌بینی شده سازمان ویژه ستادهای مدیریت بحران مناطق، گفت: تعداد گروه‌های دوام تشکیل شده در سطح شهر تهران، از هر محله یک گروه، فراتر رفته و به 460 تشکل مردمی امداد و نجات رسیده به طوری که در برخی محلات دو تا سه گروه مردمی تشکیل شده‌ و امسال به برنامه‌های تجهیز و پایدارسازی آنان پرداخته می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ وی با بیان این نکته که آموزش شهروندان و ترویج فرهنگ آمادگی نقش موثری در کاهش خسارات و تلفات در سوانح طبیعی دارد، گفت: بسترسازی برای تشویق شهروندان به برخورداری از امکانات اسکان اضطراری از دیگر اقدامات ضروری است که در این زمینه تهیه جعبه اسکان اضطراری ویژه خانواده(شلتر باکس)و ترویج این الگو در دستور کار قرار دارد و به این ترتیب تحولی در سازوکار اسکان اضطراری خانواده‌ها ایجاد می‌شود . همچنین تامین 400 چشمه سرویس بهداشتی سیار(پرتابل) پیش‌بینی شده است.

جانشین شهردار در ستاد مدیریت بحران شهر تهران افزود: با توجه به تجربیات کسب شده و با هدف تقویت ساختار ستاد مدیریت بحران شهر تهران و آمادگی هر چه بیشتر سازمان‌ها و نهادهای حوزه خدمات اضطراری و مدیریت شهری،طرح تقویت و فعال شدن ستاد مدیریت بحران شهر تهران که نهادی پیش‌بینی شده با عضویت دهها سازمان و نهاد مسئول در این حوزه است اجرا خواهد شد تا زمینه هماهنگی و آمادگی بیشتر اعضای این ستاد فراهم شود.

وی با اشاره به اهمیت پایگاه‌های مدیریت بحران در سطح نواحی گفت: احداث 13 پایگاه مدیریت بحران جدید در سال جاری در نواحی فاقد پایگاه، پیش‌بینی و تصویب شده که شهرداری‌های مناطق زمین مورد نیاز را در اختیار سازمان بگذارند.

رجب زاده همچنین تاکید کرد که تمامی یکصد پایگاه مدیریت بحران سطح نواحی باید دراین حوزه فعال شوند و کارکرد نخست آن باید استقرار مدیریت بحران نواحی،ذخیره تجهیزات امداد و نجات و اجرای برنامه‌های آموزش شهروندان باشد.در واقع این پایگاه‌ها سرمایه‌های مدیریت بحران شهر هستند و باید در این بخش فعال شوند.

جانشین شهردار در ستاد مدیریت بحران تهران افزود: مسئولیت ستادهای مدیریت بحران مناطق بر عهده شهرداران مناطق به عنوان روسای ستادهای مدیریت بحران است و شهرداران مناطق باید در این حوزه حضوری فعال داشته باشند.

در ابتدای این نشست معاونت‌های سازمان به ارائه برنامه‌های ویژه ستادهای مدیریت بحران مناطق پرداختند و گزارشی از اقدامات انجام شده این ستادها از سوی سید جواد کشفی  معاون آمادگی،عملیات و امور مناطق سازمان ارائه شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha