عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس تاکید کرد: سازمان تأمین اجتماعی در چند سال اخیر به‌علت مشکلات مالی نتوانسته بدهی مربوط به کارانه پزشکان بخش دولتی و دانشگاه‌ها و شرکت‌های پزشکی را پرداخت کند؛ حال چگونه قادر به تحت پوشش قرار دادن تعرفه ۲۰ درصدی است؟

سلامت نیوز: عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس٬ با تأکید بر این که افزایش تعرفه پزشکی به ۲۰ درصد موجب تشدید فشار بر مردم می‌شود٬ گفت: سازمان تأمین اجتماعی در چند سال اخیر به‌علت مشکلات مالی نتوانسته بدهی مربوط به کارانه پزشکان بخش دولتی و دانشگاه‌ها و شرکت‌های پزشکی را پرداخت کند؛ حال چگونه قادر به تحت پوشش قرار دادن تعرفه ۲۰ درصدی است؟

حمیدرضا عزیزی‌فارسانی در گفت‌وگو با خانه ملت٬ با اشاره به تعرفه ۲۰ درصدی اعلام شده از سوی وزارت بهداشت٬ درمان و آموزش‌پزشکی٬ تصریح کرد: این تعرفه بر اساس گرانی و تورم‌های کنونی جامعه تعیین شده است.

نماینده مردم اردل٬ فارسان٬ کیار و کوهرنگ در مجلس شورای اسلامی٬ افزایش تعرفه پزشکی به ۲۰ درصدی را موجب تشدید فشار بر مردم دانست و اعلام کرد: هم‌اکنون مردم باید حدود ۷۰ درصد از هزینه درمان را از جیب بپردازند؛ این در حالی است که بر اساس برنامه پنجم توسعه سهم مردم از هزینه بخش درمان ۳۰ درصد و سهم بیمه‌ها باید ۷۰ درصد باشد.

وی با انتقاد از عملکرد بیمه‌ها در پوشش قرار دادن هزینه بیماران٬ افزود: بر اساس منویات مقام معظم رهبری خانواده‌ها بیش از رنج مریض‌داری رنج دیگری نباید نداشته باشند؛ از این‌رو باید به سمت تسهیل بخش درمانی و رایگان‌سازی این خدمات قدم برداریم.

این نماینده مجلس نهم٬ با بیان اینکه بیمه‌ها به‌طور حتم در پوشش دادن تعرفه ۲۰ درصدی خدمات پزشکی با مشکل روبه‌رو می‌شوند٬ یاد‌آور شد: این سازمان در چند سال اخیر به‌علت مشکلات مالی نتوانسته بدهی مربوط به کارانه پزشکان بخش دولتی و دانشگاه‌ها و شرکت‌های پزشکی را پرداخت کند؛ حال چگونه قادر به تحت پوشش قرار دادن تعرفه ۲۰ درصدی است؟

عزیزی‌فارسانی مراکز تحت پوشش سازمان تأمین اجتماعی را ناتوان از خرید تجهیزات ساده را خواند و بیان کرد: مسئولان باید هرچه سریع‌تر برای حل این مشکل برنامه‌ریزی کنند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس٬ با اعلام اینکه با مدیریت منابع مالی می‌توان موانع و مشکلات را از میان برداشت٬ گفت: در چند سال اخیر تجربه نشان داده است که سازمان تأمین اجتماعی به‌ویژه بیمه‌ها در مدیریت منابع خود هم خوب عمل نکرده‌ است٬ که این موضوع نگرانی‌ها را دوچندان می‌کند.

امسال روابط عمومی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در همین جهت اعلام کرد که در جلسات متعدد بین وزارتخانه های بهداشت و رفاه و نیز سازمان های بیمه گر، وزارت بهداشت تعرفه ۲۵ درصدی و بیمه ها تعرفه ۱۲ درصدی را پیشنهاد کرده بودند که در نهایت تعرفه ۲۰ درصدی به تصویب هیات وزیران رسید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha