رئیس نخستین همایش دو روزه پلاسمای غنی از پلاکت(PRP) با اشاره به جدید بودن روش درمانی PRP در دنیا و ایران گفت: درمان PRP باعث کاهش یک سومی زمان بهبود زانوی آسیب‌دیده افراد می‌شود.

سلامت نیوز : لطفعلی پورکاظمی در گفت‌وگو با فارس با اشاره به برگزاری همایش دو روزه PRP (پلاسمای غنی از پلاکت) اظهار داشت: این همایش با رویکرد استفاده آن در آسیب‌های ورزشی برگزار می‌شود زیرا درمان PRP باعث کاهش یک سومی زمان بهبودی زانوی آسیب دیده افراد می‌شود.

وی افزود: در این همایش که در حدود یک هزار نفر میهمان خواهیم داشت، اساتید بنامی از کشور آمریکا حضور دارند و در مجموع در طول 3 سال اخیر در محافل علمی کشورمان درمان PRP به دلیل کاهش زمان بهبودی و همچنین نتایج بسیار مطلوب آن مورد توجه قرار گرفته است.

پورکاظمی با اشاره به اینکه روش درمانی PRP که با گرفتن 10 تا 20 سی‌سی خون و جدا کردن پلاکت و در نهایت تزریق آن به محل آسیب بدن است از سال 1990 در آمریکا و اروپا رایج شده است، گفت: در کشورهای دنیا هزینه درمان PRP در حدود 100 تا 500 دلار است زیرا فقط کیت مخصوص PRP در حدود 100 تا 150دلار هزینه دارد ولی در مجموع هزینه‌های PRP در ایران بسیار کمتر از دیگر کشورها است.

رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی ایران با اشاره به کاربردهای PRP در زمینه‌های مختلف دیگر درمانی خاطرنشان کرد: در این زمینه به دلیل کاربرد بسیار PRP متخصصان متعددی از جمله ارتوپدها و کارشناسان پزشکی و ورزشی در این همایش دو روزه PRP حضور پیدا می‌کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha