مقام های مکزیکی در تلاش برای مهار شیوع آنفلوانزای پرندگان در 3 هفته گذشته 2.5 میلیون پرنده را در پرورشگاه های غرب مکزیک کشته اند.

سلامت نیوز :ویروسی H7N3 که عامل شیوع آنفلوانزا اخیر در میان پرندگان در مکزیک بوده است در برخی نقاط جهان باعث بیماری انسان ها نیز شده است.مقام ها اعلام کرده اند که 148 پرورش گاه ماکیان را مورد بازرسی قرار داده اند که در 31 مورد آنها آنفلوانزای پرندگان شناسایی شده و نتایج آزمایشات در 34 مورد نیز منفی بوده است.

وزارت بهداشت مکزیک اعلام کرده که از 3.4 میلیون پرنده آلوده شناسایی شده 2.5 میلیون پرنده کشته شده اند.به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ شیوع آنفلوانزای پرندگان در مکزیک نخستین بار در 20 ژوئن در ایالت خالیسکو شناسایی شد و دولت مکزیک اعلام وضعیت بهداشتی اضطراری کرد.

پس از وارد کردن حدود یک میلیون واکسن از پاکستان مقام های مکزیکی اعلام کرده اند که یک واکسن گرفته شده از تخم گیاهان را ساخته اند که در 4 آزمایشگاه به صورت انبوه به زودی تولید خواهد شد.

از آنجاییکه که اپیدمی آنفلوانزای خوکی در مکزیک در سال 2009 برای این کشور سنگین تمام شد مقامهای بهداشتی به شدت مراقب اتفاقات مشابه هستند. انتشار ویروس H1N1 منجر به کشته شدن 17 هزار نفر در جهان شده بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha