محققان نتایج نهایی دو تحقیق در مورد تأثیرات پیشگیرنده داروهای ایدز در آفریقا و انتقال آن از مادر به فرزند را منتشر کردند.

سلامت نیوز : محققان نتایج نهایی دو تحقیق در مورد تأثیرات پیشگیرنده داروهای ایدز در آفریقا و انتقال آن از مادر به فرزند را منتشر کردند. به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛

با این حال تحقیقات نشان می دهد که واکسیناسیون زنان آفریقایی که در بیشترین خطر قرار ندارند کار سختی است.به گفته محققان دانشگاه واشنگتن هم اکنون استراتژی خوبی برای پیشگیری از HIV فراهم شده است و گام بعدی ترغیب مردم به استفاده از آن است. جزئیات دقیقی از تأثیرات این داروهای برای پیشگیری از انتقال HIV بین زنان و مردان و از والدین به فرزندان در این تحقیقات وجود دارد.بر اساس تحقیقات انجام شده در کنیا و اوگاندا در یک تحقیق خطر ابتلا به ایدز در میان همسرانی که یک نفر آنها به ایدز مبتلا بوده است با مصرف داروی ترووادا تا 75 درصد کاهش یافته است. این میزان با مصرف داروی ویرئاد تا 67 درصد کاهش می یابد. این تحقیق بر روی بیش از 5 هزار نفر انجام شده بود.در تحقیق دوم 1219 بزرگسال سالم در بوتسوانا داروی ترووادا را دریافت کردند که تنها 33 نفر در دوران تحقیق به ویروس آلوده شدند که نشان داد میزان ابتلا با صرف دارو ها تا 62 درصد کاهش می یابد.در این تحقیق از بین رفتن عمده تراکم مواد کانی استخوانی یکی از عوارض جانبی دارو بود.به گفته محققان گام بعدی در استفاده از داروهای پیشگیرنده از ایدز خارج کردن این نتایج از گروه های خاص تحت آزمایش و آوردن آن به دنیای واقعی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha