پنجشنبه ۲۲ تیر ۱۳۹۱ - ۱۰:۱۳
کد خبر: 52377

در طب سنتی بهترین خوراک‌های تابستانه خوراک هایی توصیه شده است که ضمن برخورداری ازاعتدال و لطافت و سبکی، طبع سرد و تر داشته و نیز غلبه بر صفرا باشند تا بتوانند محیط داخلی بدن را در حالت تعادل نگه دارند.

کاهش بوی بد بدن با اصلاح تغذیه ارتباط دارد
سلامت نیوز :یک متخصص طب سنتی با بیان اینکه کاهش بوی بد بدن با اصلاح تغذیه ارتباط دارد، افزود: در طب سنتی بهترین خوراک‌های تابستانه خوراک هایی توصیه شده است که ضمن برخورداری ازاعتدال و لطافت و سبکی، طبع سرد و تر داشته و نیز غلبه بر صفرا باشند تا بتوانند محیط داخلی بدن را در حالت تعادل نگه دارند.

دکتر روشنک قدس در گفت‌وگو با  ایسنا، با بیان اینکه مزاج تابستان، گرم و خشک است، گفت: در تابستان همه اخلاط بویژه خلط صفرا برانگیخته می شوند و تولید آن نسبت به دیگر فصول سال افزایش می یابد، بنابراین آسایش بدن و دوری از گرما و در خانه خنک نشستن از دیگر توصیه‌های حکما برای تابستان است.

وی با اشاره به اینکه ورزش و فعالیت بدنی در تابستان باید کمتر باشد، بیان کرد: ورزش و حرکت خود باعث ایجاد گرمی در بدن می شود و این گرمی که به طبع فصل یاری می رساند و محرک اخلاط به ویژه خلط صفراست می تواند به سوء مزاج منجر شود.این متخصص طب سنتی با بیان اینکه کاهش بوی بد بدن با اصلاح تغذیه ارتباط دارد، افزود: در تابستان باید از هر نوع خوردنی و آشامیدنی گرم و خشک پرهیز کرد.

وی اظهار داشت: شربت سکنجبین، لیمو، غوره، هندوانه یا آب آن، آبغوره و میوه‌های تر( ترش و شیرین) مانند آلو و آلبالو و گیلاس را می توان به افراد توصیه کرد.دکتر قدس افزود: بهترین لباس در تابستان، لباس کتانی است و لباس‌هایی که امکان رد و بدل شدن هوا وجود دارد توصیه می شود.این متخصص طب سنتی در پایان تاکید کرد: استفاده نادرست از زاج سفید در زیر بغل می تواند باعث سوختگی پوست شود.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha