در یك عمل جراحی ابتكاری و دشوار، یك بیمار كه بر اثر تصادف دچار تنگی نای شده بود سلامتی خود را بازیافت.

این عمل توسط یك تیم جراحی به سرپرستی دكتر "علیرضا عصمت" فوق تخصص جراحی قلب و عروق و ریه در بیمارستانی در تهران صورت گرفت.

دكتر عصمت در خصوص این عمل در گفت‌وگو با خبرنگار علمی ایرنا گفت در این روش جراحی تكه‌ای از غضروف شناور زیر دنده ‪ ،۱۲‬به اندازه محل تنگی برداشت و پس از جاسازی به نای بیمار پیوند زده شد.

بیمار كه زن ‪ ۲۷‬ساله‌ای است تنها بازمانده یك حادثه سقوط اتوبوس حامل ‪ ۳۲‬سرنشین به دره‌ای با عمق ‪ ۲۵۰‬متر در جاده هراز بود كه به روش ابتكاری توسط یك تیم جراحی در بیمارستان رامتین تهران مورد عمل قرار گرفت و بهبود یافت.

دكتر عصمت در این خصوص گفت در این روش، با پیوند و جاسازی غضروف شناور زیر دنده ‪ ۱۲‬به نای، تنگی ‪ ۱۰‬سانتی متری نای برطرف و بیمار با امكان تنفس صحیح درمان شد.

این بیمار در پی حادثه تصادف و در حالی كه دچار خونریزی شدید زیر استخوان جمجمه و پارگی طحال شده و چندین زخم دیگر بود ابتدا به بیمارستانی در یكی از شهرهای شمالی منتقل شد و به منظور تخلیه ترشحات ریه، بصورت غیر استریل، لوله‌گذاری داخل نای در مورد او صورت گرفت.

این كار یعنی لوله‌گذاری داخل نای به روش غیر استریل، عوارض گوناگونی از جمله تنگی در ‪ ۱۰‬سانتی‌متر نای، عفونت شدید ریه‌ها، مقاومت میكروبی و غیره را به همراه آورد.

در این وضعیت بیمار به بیمارستان رامتین منتقل شد و قبل از عمل جراحی در حالی كه تب شدید داشت سه بار دچار ایست كامل قلبی شد كه با انجام عملیات احیاء حیات دوباره خود را بدست آورد.

دكتر علیرضا عصمت سرپرست تیم جراحی كه این عمل جراحی دشوار را با موفقیت انجام داده دارای ‪ ۷‬اختراع ثبت شده در سطح بین‌المللی و داخلی در زمینه جراحی قلب و عروق است.

وی از سازمان جهانی مالكیت معنوی و جشنواره خوارزمی جایزه گرفته است.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha