سلامت نیوز : برای اولین بار در 13 سال گذشته یک داروی کاهش وزن مورد تایید اداره غذا و داروی آمریکا FDA قرار گرفت.داروی بلویک Belviq که توسط شرکت دارویی Arena Pharmaceutical تولید شده است می‌تواند برای کاهش وزن در افراد چاق یا افراد با اضافه وزن همراه با یک عامل خطر دیگر به کار برده شود.

این دارو در مطالعات بالینی با تاثیر متوسطی همراه بوده و به افراد کمک می کند که به طور میانگین 5 درصد از وزن بدنشان را کاهش دهند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ بلویک پیش از این در سال 2010 به دلیل نگرانی‌هایی که در مورد بروز تومور در حیوانات مصرف کننده وجود داشت رد شده بود، اما سازندگان این بار با ارائه اطلاعات بیشتر در مورد احتمال بسیار پایین این عوارض در انسان‌ها تاییدیه عرضه دارو را گرفتند.این دارو سیگنال‌های اشتها را در مغز بلوک می کند و باعث می شود افراد با مصرف حجم کمتری غذا احساس سیری کنند.

بلویک برای استفاده در بالغین با شاخص توده بدنی (BMI) بالای 30 مورد تایید قرار گرفته است. همچنین افراد دارای اضافه وزن (BMI بالای 27) هم در صورت ابتلا به یک عامل خطر دیگر مانند فشار خون بالا، دیابت نوع 2 و سطح کلسترول بالا می توانند از این دارو استفاده کنند.

FDA در مورد استفاده از این دارو در زنان باردار و شیرده هشدار داده و اعلام کرده است كه مصرف دارو در صورت عدم کاهش وزن به میزان 5 درصد نباید برای بیش از 12 هفته ادامه یابد. عوارض جانبی شناخته شده بلویک عبارتند از افسردگی، میگرن و کاهش حافظه.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha