سلامت نیوز : معاون پیشگیری سازمان بهزیستی كشور گفت: در برخی استان‌ها پوشش طرح پیشگیری از تنبلی چشم به بالای 95 رسیده و در برخی دیگر كمی بیش از 60 درصد است و این امر میانگین پوشش را به زیر 75 درصد تنزل داده و برنامه امسال ارتقاء میانگین پوشش به 75 درصد است.

دكتر مینو رفیعی در گفت‌وگو با (ایسنا)، با بیان اینكه بودجه برنامه‌ غربالگری پیشگیری از تنبلی چشم دو برابر می‌شود،اظهار كرد: در سال جاری بر خلاف سال گذشته كه برای خرید دستگاه‌های غربالگری اعتباری نداشتیم، پنج میلیارد تومان از سوی وزارت كار ورفاه اجتماعی برای این كار اختصاص می یابد.وی افزود: از این مبلغ دو میلیارد تومان برای خرید دستگاه‌های غربالگری بینایی است و به این ترتیب برای هر استان حداقل دو دستگاه سنجش بینایی خریداری می‌شود.

معاون مركز پیشگیری سازمان بهزیستی كشور ادامه داد: در نتیجه اجرای برنامه‌ی پیشگیری از تنبلی چشم در كشور طی 16 سال گذشته بیش از 900 هزار كودك دارای اختلال بینایی شناسایی شده‌اند.رفیعی در پایان با تاكید بر لزوم كیفی شدن برنامه های پیشگیری عنوان كرد: برنامه پیشگیری از تنبلی چشم بدون پیگیری موارد مشكوك و مبتلا و مداخله بهنگام در امر درمان به نتیجه نمی‌رسد. استان‌هایی كه بالای 90 درصد پوشش داشته‌اند باید بخش پیگیری و مداخله در روند درمان را مورد توجه قرار دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha