رییس فدراسیون پزشكی ورزشی ایران با بیان اینكه روش بهره‌گیری از PRP از حدود یك سال پیش از لیست روش‌های ممنوعه دوپینگ خارج شده است، گفت:‌ ترمیم زودرس بافت‌های آسیب‌دیده به به كمك این روش امكان‌پذیر است.

سلامت نیوز :  رییس فدراسیون پزشكی ورزشی ایران با بیان اینكه روش بهره‌گیری از PRP از حدود یك سال پیش از لیست روش‌های ممنوعه دوپینگ خارج شده است، گفت:‌ ترمیم زودرس بافت‌های آسیب‌دیده به به كمك این روش امكان‌پذیر است.دكتر لطفعلی پوركاظمی درهمایش و کارگاه‌های تخصصی PRP (پلاسمای غنی شده از پلاكت) كه صبح امروز در سالن همایش‌های بیمارستان امام خمینی (ره) برگزار شد عنوان كرد: 45 فدراسیون،‌ ستاد ملی مبارزه با دوپینگ و كمیسیون پزشكی كمیته ملی المپیك از جمله مراكزی هستند كه می‌توانند از فواید درمانی PRP بهره بگیرند.

وی با بیان اینكه مكانیزم كلی استفاده از PRP چندان پیچیده نیست، عنوان كرد: پلاكت استخراج شده از خون بدن، به میزان پنج تا هشت برابر تغلیظ می شود وبا افزایش غلظت فاكتورهای رشد در ترمیم زودرس یك بافت آسیب دیده مورد استفاده قرار می‌گیرد.پوركاظمی با بیان اینكه PRP تا دو سال گذشته همانند دوپینگ خونی ممنوع بود، اظهار كرد: PRP به این دلیل كه از پلاكت خود بدن تهیه می‌شود، غلظت خون را بالا نمی‌برد و در نتیجه دوپینگ محسوب نمی‌شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ وی در ادامه از گشایش آزمایشگاه مجهز فدراسیون پزشكی ورزشی تا دو سال آینده خبر داد و گفت: در حال حاضر 2000 هورمون و المنت‌های خونی بایستی برای دوپینگ تست شود به همین خاطر به ورزشكاران ملی گوشزد می‌كنیم حتی مصرف قرص سرماخوردگی را نیز با ما چك كنند. با تكمیل این آزمایشگاه از ارسال نمونه‌های آزمایشی به كشورهای دیگر بی‌نیاز می‌شویم.دبیر كل ستاد ملی مبارزه با دوپینگ با بیان اینكه در طول شش ماه اخیر 212 تست دوپینگ از ورزشكاران 14 فدراسیون به عمل آمد اظهار كرد: نتیجه تست تمامی این ورزشكاران منفی بود.

رییس فدراسیون پزشكی ورزشی با بیان اینكه تا 10 سال گذشته یك ورزشكار برای بهبود خود پس از بروز یك آسیب ورزشی مجبور بود حداقل دو ماه استراحت كند، اظهار كرد: با ورود روش‌های جدید درمانی به این حوزه مدت زمان بهبودی فرد به سه تا پنج روز كاهش یافته است. در حال حاضر ابتدا با سونوگرافی محل خونریزی تشخیص و با روش‌های درمانی جدید سریعا بهبود می‌‌یابد.وی با بیان اینكه در ردیف چهار كشور برتر آسیا در حیطه پزشكی ورزشی هستیم، اظهار كرد: اكنون ورزشكاران بسیاری از كشورهای حاشیه‌ای برای درمان به ایران می‌آیند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha