وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشكی گفت: افزایش 20 درصدی تعرفه‌ها علامت آن است كه حتما كسری پنهانی در اعتبارات خواهیم داشت.

سلامت نیوز: وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشكی گفت: افزایش 20 درصدی تعرفه‌ها علامت آن است كه حتما كسری پنهانی در اعتبارات خواهیم داشت.

دكتر مرضیه وحید دستجردی در گفت‌وگو با ایسنا، در پاسخ به این سوال كه آیا رشد 20 درصدی تعرفه‌ها پاسخگوی نیازهای حوزه درمان كشور خواهد بود یا خیر؟ گفت: با توجه به نرخ تورم در كشور، اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها و هزینه‌های ناشی از آن و همچنین با توجه به این كه تورم در بخش درمان همواره بیشتر از تورم در بخش عمومی كشور است، برآورد وزارت بهداشت برای افزایش تعرفه‌ها رشد 25 درصدی بود كه بر روی آن هم پافشاری كردیم اما در نهایت با توجه به مسایل مطرح در این زمینه، با افزایش 20 درصدی توافق شد.

دستجردی افزود: سال گذشته پیشنهاد وزارت بهداشت برای افزایش تعرفه‌های تشخیصی – درمانی، رشد 23 درصدی بود اما نهایتا افزایش 9 درصدی تصویب شد. امسال نیز پیشنهاد افزایش 25 درصدی وزارت بهداشت به 20 درصد تبدیل شد در مجموع سال گذشته و سال‌های قبل از آن كسری‌های پنهانی از اینگونه داشتیم كه امسال هم همین طور خواهد شد.

وزیر بهداشت با بیان اینكه كسری‌های اعتبارات وزارت بهداشت در سال گذشته و سال‌های پیش از آن زیاد بود، گفت: این كسری‌های اعتباری سال به سال روی هم تلنبار می‌شوند و فشار ناشی از آن به دانشگاه‌های علوم پزشكی وارد می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha