سلامت نیوز:عضو کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه طرح پزشک خانواده نباید مشمول آزمون و خطا شود، گفت: هدف نهایی از طرح پزشک خانواده قطع ارتباط پول و فرد بیمار است.

نعمت الله منوچهری در گفت و گو با پانا، درمورد اجرای سراسری طرح پزشک خانواده گفت: البته در ابتدا هر طرحی که نوشته می شود بی نقص نیست اما باید طرح کارشناسی بوده و در عمل بازتاب آن منعکس شود.

عضو کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تمامی اعضای این کمیسیون به طرح پزشک خانواده خوشبین هستند، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه این طرح تازه کار خود را به طور رسمی آغاز کرده است لذا به اعتقاد اعضای کمیسیون بهداشت اجرای این طرح می تواند گام مهمی در نظام سلامت کشور باشد.

وی با تأکید بر اینکه در اجرای طرح پزشک خانواده نباید دغدغه ای از سوی مسئولان وجود داشته باشد، اظهار داشت: هدف نهایی از طرح پزشک خانواده قطع ارتباط پول و فرد بیمار است که این کار از طریق اصلاح تعرفه ها، فرهنگسازی در سطح توقع پزشکان، قطع زیرمیزی ها و تفکیک پزشک دولتی و خصوصی صورت می گیرد.

منوچهری تصریح کرد: البته باید در حین اجرای طرح مذکور اگر ایراد و مشکلی داشت، برطرف شود ضمن اینکه ما راهکارهای مناسبی داریم منتهی باید از اجرای طرح پزشک خانواده زمان بگذرد چرا که هیچ اقدامی در اولین قدم کامل و بدون ایراد نیست لذا  اگر این طرح در حین اجرا با مشکلی مواجه شد راهکارها ارائه خواهد شد.

عملیات اجرایی برنامه پزشک خانواده با هدف ارتقاء سطح سلامت و پوشش مطلوب تر خدمات بهداشتی و درمانی آحاد جامعه روز سه شنبه گذشته با حضور وزیر بهداشت در تهران آغاز شد.

طرح پزشک خانواده، طرحی است که در آن افراد زیر پوشش یک بیمه واحد و نیز تحت پوشش خدمات پزشکی یک گروه درمانی مشخص قرار می گیرند و وضعیت سلامتی و بیماری آنان براساس پرونده سلامت به طور مستمر پیگیری می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha