متخصصان بهداشتی هشدار دادند كه همزمان با افزایش دمای هوا در فصل تابستان خطر ابتلا به بیماری های مربوط به افزایش دمای بدن بیشتر می‌شود و باید اقدامات پیشگیرانه از بروز این بیماری ها صورت گیرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا‌،‌ وقتی دما بالا می‌رود افزایش مراجعه كنندگان بخش‌های اورژانس به دلیل ابتلا به این قبیل بیماری‌ها اجتناب ناپذیر است.

لازم به یادآوری است كه این بیماری‌ها خطرناك هستند و حتی ممكن است زندگی فرد را تهدید كنند.

دكتر ریچارد زان معاون رئیس دپارتمان طب اورژانس در بریگهام و بیمارستان زنان در بوستون دراین‌باره اظهار داشت: خوشبختانه اكثر بیماری‌های مربوط به افزایش دما قابل پیشگیری هستند.

دكتر زان در بیانیه ای در این رابطه دستور‌العمل های زیر را برای ایمنی و سلامت در شرایط افزایش دما ارائه كرده است:

- مقدار زیادی آب (حدود 8 لیوان) را در دفعات مكرر اما در هر نوبت به مقدار كم بنوشید. به خاطر داشته باشید هیچگاه تا زمانی كه مایعات بدن شما كاهش پیدا نكند احساس تشنگی نخواهید کرد.

- از مصرف نوشیدنی‌های حاوی الكل كافئین و یا مقادیر زیادی قند بپرهیزید چرا كه این مواد می‌توانند آب بدن شما را از دست بدهند.

- لباس‌های گشاد و سبك با رنگ‌های روشن به تن كنید. حتما از كرم ضد آفتاب با SPF نمره 15 یا بیشتر،‌ كلاه و در صورت امكان از چتر به عنوان سایبان استفاده كنید.

- به خاطر داشته باشید كه قرص‌های نمك نمی‌توانند آب از دست رفته بدن شما را جبران كنند و حتی ممكن است برای سلامتی شما مضر نیز باشند لذا باید از مصرف قرص‌های نمك خودداری كنید.

- بین ساعت 10 صبح تا 3 بعدازظهر حتما در اماكن بسته و داخل ساختمان باشید و از قرار گرفتن در فضای باز پرهیز كنید و حتی‌الامكان زمان انجام فعالیت‌های سنگین خود و ورزش كردن را به صبح زود و یا عصر موكول كنید.

- دائما مراقبت افرادی كه در برابر افزایش دمای هوا آسیب پذیرتر هستند و بیشتر در معرض خطر ابتلا به بیماری های ناشی از افزایش دما قرار دارند مانند كودكان، افرادی بزرگسال و افراد مبتلا به بیماری‌های جسمی و روانی باشید.

گفتنی است كه افراد چاق یا بیماران مبتلا به بیماری‌های قلبی یا فشار خون بالا از نظر مراقبت در اولویت قرار دارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha