سلامت نیوز: رئیس سازمان بهزیستی کشور از افتتاح نخستین مرکز TC (درمان اجتماع مدار) ویژه درمان زنان معتاد در کشور خبر داد و گفت: اعتبارات امسال حوزه پیشگیری و درمان نسبت به گذشته افزایش یافته است.

همایون هاشمی در گفت‌وگو با فارس با اشاره به برنامه‌ریزی‌های سازمان بهزیستی در حوزه درمان و پیشگیری از اعتیاد در کشور اظهار داشت: این برنامه‌ها با همکاری دستگاه‌های مختلف تدوین شده است و پروتکل‌های درمانی لازم در این بخش ابلاغ شده است.

وی تصریح کرد: در سال جاری با فعالیت معاونت پیشگیری در سازمان بهزیستی اقدامات خوبی در حوزه پیشگیری و کاهش اعتیاد در کشور صورت خواهد گرفت.

هاشمی خاطرنشان کرد: در حال حاضر سازمان بهزیستی به دنبال صدور مجوز به کمپ‌های اعتیاد است که در این بخش تلاش می‌شود در مدت کوتاه و یک ماهه برای افراد متقاضی، مجوز صادر شود.

رئیس سازمان بهزیستی کشور اضافه کرد: سیاست سازمان بهزیستی کاهش کمپ‌های غیرمجاز در کشور است که در همین خصوص نیز طی سه ماهه گذشته از سال جاری تعدادی از کمپ‌های غیرمجاز توانسته‌اند با استاندارد‌سازی‌های لازم از سازمان بهزیستی پروانه فعالیت دریافت کنند.

وی بیان داشت: یکی دیگر از برنامه‌های سازمان بهزیستی در سال جاری ایجاد مراکز TC ویژه درمان زنان و مردان معتاد است که در هفته آینده نخستین مرکز TC زنان در کشور افتتاح خواهد شد.

هاشمی خاطرنشان کرد: امسال برای راه‌اندازی مراکز TC اعتبارات خوبی از سوی سازمان بهزیستی کشور پیش‌بینی شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha