سلامت نیوز:عضو شورای عالی سازمان نظام پزشكی با بیان اینكه افزایش 20 درصدی تعرفه‌ها، مشكلات جامعه آزمایشگاهی را حل نمی‌كند، گفت: با ادامه یافتن این روند بسیاری از آزمایشگاه‌های دولتی ورشكسته و مراكز خصوصی تشخیص طبی تعطیل می‌شوند.

دكتر محمد صاحب‌الزمانی در گفت‌وگو با ایسنا، پیرامون اعلام تعرفه‌های درمانی برای آزمایشگاهیان، عنوان كرد: البته تعرفه‌های ابلاغی باید ابتدا به هیات دولت رفته و مصوب شود. تعرفه‌ها هنوز جنبه قانونی و اجرایی پیدا نكرده‌اند.

وی اضافه كرد: وزیر بهداشت پیش از این اعلام كرده بود تورم در حوزه درمان بالای 50 درصد است. این در حالی است كه 95 درصد از تجهیزات و كیت‌های آزمایشگاهی وارداتی هستند و در داخل كشور تولید نمی‌شوند و با وجود تحریم‌هایی كه وجود دارد و با در نظر گرفتن تورم جامعه، افزایش تعرفه 20 تا 25 درصدی چندان تفاوتی برای جامعه آزمایشگاهیان نمی‌كند.

رییس انجمن صنفی دكترای علوم آزمایشگاهی ایران با بیان اینكه تعرفه‌ها باید برای آزمایشگاهیان حداقل تا 30 درصد افزایش پیدا می‌كرد، گفت: با ادامه یافتن این روند بسیاری از آزمایشگاه‌های دولتی ورشكسته شده و آزمایشگاه‌های بخش خصوصی تعطیل می‌شوند.

وی با بیان اینكه آزمایشگاه‌ها جزو مراكز حساس هستند، گفت: در صورت بی‌توجهی، پزشك نمی‌تواند در انجام امورش توفیق پیدا كند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha