سلامت نیوز: مدیركل دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت با اشاره به برنامه‌های در دست انجام برای افزایش مراقبت از مادران باردار در كشور گفت: هر مادر باردار یك متولی سلامت در دوران بارداری و تا 60 روز پس از زایمان خواهد داشت و تمام این مراقبت‌ها برعهده ماما خواهد بود.

دكتر محمداسماعیل مطلق در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اقدامات انجام شده در جهت كاهش مرگ و میر مادران باردار در كشور، گفت: به دنبال انجام این مراقبت‌ها، اخیرا میزان مرگ و میر مادران باردار در كشور به 21 در صد هزار تولد زنده كاهش یافته است و سازمان جهانی بهداشت نیز این مبحث را تایید كرده است.

وی به برنامه‌ریزی‌های انجام شده برای افزایش مراقبت‌ها از مادران باردار و بازدید از مراكز مختلف اشاره كرد و ادامه داد: در این زمینه تاكید ویژه‌ای روی آموزش‌های قبل و پس از ازدواج داریم.

مطلق به طرح مراقبت از مادران باردار و برنامه‌ریزی‌های انجام شده در این زمینه اشاره كرد و گفت: این طرح در دو استان البرز و خوزستان به اجرای آزمایشی گذاشته شده است. بر اساس این طرح تمام اطلاعات مادر مربوطه تحت نظر یك ماما قرار می‌گیرد و مراقبت‌های مربوطه برای وی انجام می‌شود.

مدیر كل دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت افزود: در این طرح اگر مادر بارداری در گروه افراد پرخطر باشد، مراقبت‌های لازم برای وی انجام می‌شود و نوع بیمارستان نیز برای زایمان وی مشخص می‌شود. در صورت موفقیت این طرح در دو استان مذكور در سال 92 و با اجرای برنامه پزشك خانواده به سراسر كشور گسترش می‌یابد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha