مسئولان دولتی پاکستان هشدار دادند که بیماری فلج اطفال جان 240 هزار کودک را در شمال این کشور تهدید می‌کند.

سلامت نیوز : مسئولان دولتی پاکستان گفتند که بیش از 240 هزار کودک در شمال غرب پاکستان با خطر فلج شدن به علت اختلافات با گروه طالبان قرار دارند که بر بخشی از این منطقه کنترل دارند و مخالف برنامه‌های واکسیناسیون ضد فلج اطفال هستند.

یک مسئول وزارت بهداشت پاکستان به خبرگزاری فرانسه گفت: ممکن است مجبور شویم که برنامه واکسیناسیون ضد فلج اطفال را در دو منطقه شمال و جنوب ایالت وزیرستان هم مرز با افغانستان لغو کنیم.وی افزود: طالبان ما را تهدید کرده است و اگر تیم‌های واکسیناسیون را به منطقه اعزام کنیم ممکن است آنها در معرض خطر باشند.این مسئول افزود که این تیم‌های واکسیناسیون همچنین باید موافقت ارتش را نیز کسب کنند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ فواد خان، مدیر نهادهای پزشکی مناطق قبایل نشین شمال غربی پاکستان گفت: دستکم 160 هزار کودک در شمال وزیرستان و 80 هزار کودک در جنوب این ایالت در صورت فقدان واکسیناسیون با خطر فلج شدن روبه‌رو هستند.

حافظ گل بهادور از رهبران طالبان پاکستان که جنگجویانش با نیروهای سازمان پیمان آتلانتیک شمالی "ناتو" در آن سوی مرز در افغانستان می‌جنگند، اوایل ماه ژوئیه اعلام کرد که با هرگونه برنامه واکسیناسیون فلج اطفان در شمال وزیرستان در اعتراض به حملات هواپیماهای بدون خلبان آمریکایی به این منطقه مقابله خواهند کرد.مسئولان پاکستانی از آن زمان گفت‌و‌گوهایی را با اعضای طالبان مستقر در جنوب وزیرستان نیز برای متقاعد کردن آنها به صرفنظر کردن از تصمیم خودشان آغاز کرده‌اند.

مجله پزشکی لانست در اوایل ماه ژوئیه با انتشار تحقیقاتی نوشت: فلج اطفال در سال 2011 میلادی در پاکستان به بالاترین سطح خود از 10 سال پیش تاکنون به علت نبود واکسیناسیون کافی کودکان رسیده است.فلج اطفال یک عفونت ویروسی مربوط به نخاع و اعصاب است. نشانه‌های فلج اطفال مانند بسیاری دیگر از بیماریهای ویروسی تب، گلودرد، گوش درد و خشکی گردن است.

در بسیاری از موارد، این بیماری به فلج منجر نمی‌شود و غالباً بهبودی حاصل می‌آید اما اگر پیشرفت کند؛ به احتمال زیاد اندام های تحتانی بدن یعنی پاها فلج می‌شود و راه رفتن را دشوار و حتی غیرممکن می‌‌سازد.این بیماری از طریق مدفوع اشخاص آلوده منتقل می‌شود و می‌تواند سریعاً همه ‌گیر شود. در حال حاضر می‌ توان با یک دوره سه گانه مصرف واکسن خوراکی آن، ایجاد مصونیت کرد و جلوی بیماری را گرفت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha