سلامت نیوز : رئیس دبیرخانه شورای ملی سالمندان با اشاره به اینکه سند ملی سالمندان طی هفته جاری رونمایی می‌شود، گفت: طرح بیمه مراقبتی سالمندان به زودی اجرایی می‌شود.

حسین نحوی‌نژاد در گفتگو با مهر با بیان این مطلب افزود: با توجه به اینکه 7.27 درصد از جمعیت 70 میلیونی کشور را سالمندان تشکیل می‌دهند به همین دلیل پیش بینی می شود ایران دارای بیش از 5 میلیون سالمند باشد.به گفته وی، با توجه به تعداد سالمندان کشور باید برنامه ریزی دقیق و درستی در جهت رفاه حال و ارائه تسهیلات ویژه به سالمندان از سوی دستگاههای مرتبط انجام شود.رئیس دبیرخانه شورای ملی سالمندان با اشاره به اینکه بهزیستی تنها متولی رسمی پیگیری سند ملی برنامه راهبردی سالمندان  و منشور حقوق سالمندی است، تاکید کرد: هم اکنون موضوع اصلی طرح مشکلات مربوط به سالمندان است که این موضوع باید با دیدگاه‌های تخصصی و همچنین پشتیبانی فرهنگی همراه باشد.

وی افزود: فعال کردن کارگروه‌های تخصصی و اجرایی کردن بیمه مراقبتی سالمندان در دستور برنامه های سازمان قرار دارد که در آینده ای نزدیک اجرایی می شود. نحوی‌نژاد اظهار داشت: در تمامی کشورهای جهان یک روز را به نام سالمندان نام گذاری کرده اند و سالمندی از ابعاد گوناگونی مورد توجه قرار می‌گیرد که کشور ما نیز از این امر مستثنی نیست، چراکه سالمندی در کشور ما از رشد 2.5 درصدی برخوردار است. 

رئیس دبیرخانه شورای ملی سالمندان گفت: فراهم کردن امکان حضور سالمند در جامعه، تأکید بر حفظ موقعیت و جایگاه سالمند در خانواده، تأمین حداقل نیازهای اساسی سالمندان، تأکید بر حفظ احترام، شأن و حرمت آنان ، افزایش مراکز توانبخشی روزانه، ارائه خدمات مرتبط با حفاظت در مقابل سالمند آزاری، اجرایی شدن طرح دوستدار سالمند و ... از دیگر اقداماتی است که در دستور کار قرار دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha