سلامت نیوز :رئیس هیئت عالی انتظامی سازمان نظام پزشکی، جزئیات و نحوه پرداخت مالیات جامعه پزشکی کشور و توافقات حاصل شده با سازمان امور مالیاتی را تشریح کرد.

دکتر محمدحسین بدخش گفت: مالیات پزشکان بالاتر از 72 سال نسبت به سال گذشته تغییری نداشته و در تلاش هستیم طی برنامه بعدی پزشکان بالاتر از 75 سال را در فهرست معافیت‌های مالیاتی پزشکی قرار دهیم.وی پرداخت مالیات را وظیفه‌ای ملی برای همه نیروهای شاغل در کشور دانست و تاکید کرد: در توافقنامه مالیاتی امسال شرایط درآمد پزشکان به طور دقیق مدنظر قرار گرفته است. دانشیار دانشگاه علوم پزشکی تهران خاطرنشان کرد: امروزه اکثریت جامعه پزشکی مانند گذشته از سطح درآمد بالایی بهره‌مند نیستند و روز به روز درآمد پزشکان کاسته می‌شود. در این میان تنها تعدادی محدود از پزشکان دارای درآمد مناسب و بالایی هستند که این افراد هم در بهترین حالت ممکن سه شیفت کاری دارند و در عین حال جوانی و زندگی خود را نیز فدای مردم و شغلشان کرده‌اند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر ؛ عضو هیئت مدیره صندوق تعاون و رفاه نظام پزشکی ادامه داد: پزشکان عمومی حدود دو سوم جمعیت جامعه پزشکی را تشکیل می‌دهند. این افراد و پزشکان اطفال درآمد عمل جراحی نداشته و به همین خاطر سطح درآمد پایینی دارند، بنابراین شرایط ویژه درآمدی این قشر در توافق مالیاتی امسال در نظر گرفته شده است.رئیس هیئت عالی انتظامی نظام پزشکی از تقسیم بندی جامعه پزشکی به چند گروه خبر داد و تصریح کرد: بر اساس توافقات صورت گرفته شهر تهران، پنج شهر بزرگ کشور، شهرهای بالای 20 هزار نفر و شهرهای زیر 20 هزار نفر مالیات‌های متفاوتی خواهند داشت. بر این اساس پزشکان عمومی شهر تهران 12 درصد، پزشکان عمومی پنج شهر بزرگ 10 درصد، مراکز سایر استان‌ها 8 درصد، شهرهای بالای 20 هزار نفر 6 درصد و شهرهای زیر 20 هزارنفر 4 درصد یعنی حداقل افزایش مالیات را دارند.
 
وی از طبقه ‌بندی پزشکان فیزیوتراپ و داروخانه‌ها نیز خبر داد و یادآور شد: مالیات برخی از گروه‌های پردرآمد نیز با افزایش بیشتری تعیین شده است.بدخش اظهار داشت: تعدادی از پزشکان سن بالا، افرادی که درآمد خوب و مطب مناسب و یا فعال نداشتند از بخشودگی‌هایی برخوردار شده‌اند.وی شیوه تعیین میزان مالیات را بر اساس خوداظهاری پزشکان عنوان و تاکید کرد: پزشکان می‌بایست مشخصات کامل، کدملی، نشانی پستی و تمام موارد مورد نیاز را در دفترچه‌های الکترونیکی تکمیل کنند که دسترسی به آنها سریعتر و راحت تر انجام شود.عضو شورای عالی نظام پزشکی تاکید کرد: جامعه پزشکی یکی از جوامع صنفی است که با گشاده‌رویی و بدون اعتراض و درک و فهمی بالا و سروقت مالیات خود را پرداخت می‌کنند و در این زمینه مشکلی پیش نخواهد آمد.این تفاهمنامه در روز 17 تیر امسال امضا و اجرایی شده است. آخرین مهلت قانونی تکمیل اظهارنامه الکترونیکی نیز 31 تیرماه 91 است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha