سلامت نیوز : به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ مدیركل تجهیزات پزشكی سازمان غذا و دارو با اشاره به این كه كمبود هلیوم برای دستگاه‌های رادیولوژی یك معضل جهانی است، گفت: با تمهیدات در نظر گرفته شده، مشكل كمبود هلیوم برای دستگاه‌های رادیولوژی طی روزهای آینده برطرف می‌شود.

مهندس سعیدرضا شاه‌مرادی در گفت‌وگو با (ایسنا)، ادامه داد: مشكل كمبود مایع مصرفی هلیوم، جهانی است و چندین ماه است كه تولید آن در دنیا كاهش یافته است.

وی با بیان اینكه عمده واردات هلیوم از كشورهای قطر و امارات انجام می‌شود، اظهار كرد:‌ سایتی كه در قطر اقدام به تولید مایع هلیوم می‌كرد به علت تعمیرات تولیدش را كاهش داده و هم‌اكنون در همه كشورهای منطقه شاهد كمبود هلیوم برای دستگاه‌های رادیولوژی هستیم.مدیركل تجهیزات پزشكی سازمان غذا و دارو ضمن اشاره به پیگیری‌های صورت پذیرفته از سوی وزارت بهداشت برای رفع این مشكل، عنوان كرد: وزارت بهداشت همه تلاش خود را به كار گرفته و طی روزهای آتی از طریق شركت‌های نمایندگی هلیوم را وارد كشور كرده و مشكل را حل خواهد كرد.

شاه‌مرادی اضافه كرد: دستورالعملی هم برای مراكز درمانی ارسال شده كه می‌توانند با تزریق درصد كمتری از هلیوم فعالیت خود را ادامه داده و تعطیل نشوند.وی درباره ورود دستگاه‌های دیجیتال رادیولوژی به كشور نیز، عنوان كرد:‌ هم‌اكنون دستگاه دیجیتال رادیولوژی به تولید داخلی رسیده‌اند با این حال واردات هم داریم. در حال حاضر دو شركت در داخل كشور اقدام به تولید دستگاه‌های دیجیتال رادیولوژی كرده‌اند.كمبود مایع هلیوم دستگاه‌های رادیولوژی اخیرا برخی بیمارستان‌های كشور را به تعطیلی كشانده بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha